رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز اعلام کرد: مواد مخدر کشف شده در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز با اشاره به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر این استان، گفت: مواد مخدر کشف شده در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش جماران، سرهنگ علی عسگری در نشست مطبوعاتی روز یکشنبه یکم تیرماه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با اشاره به برخی از اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه ماهه اول امسال، گفت: طی این مدت در مجموع ۵۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

 وی ادامه داد: حدود دو تن و نیم از این مواد کشف شده در حوزه استحفاظی البرز بوده و مابقی در عملیات مشترک با پلیس سایر استان ها ضبط شده است.

وی افزود: تا پایان خرداد ماه، ۱۳۴ قاچاقچی، ۷۰۰ نفر توزیع کننده و ۶۵۰ نفر حمل کننده مواد در استان دستگیر شده‌اند و ۱۰ باند مواد مخدر نیز منهدم و ۸۰ خودرو نیز از عوامل توزیع و ... مواد مخدر ضبط شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا فعلاً امکان دستگیری معتادین متجاهری که در سطح استان مشاهده می‌شوند را نداریم، گفت: در حال پیگیری برای مصوبه‌ای هستیم که از طریق آن بتوانیم دستگیری معتادین متجاهر را از سر بگیریم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش میزان کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم،اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی میزان مواد مخدر کشف شده در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عسگری با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۹۸ توضیح داد: سال قبل در مجموع ۱۷ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در البرز کشف و ضبط شده و در این ارتباط ۲۶ هزار و ۶۵۷ نفر توزیع کننده، حمل کننده و معتاد جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال هم در مجموع ۱۷۹ طرح در استان اجرایی شده که در ارتباط با آنها ۶۲۵ نفر دستگیر شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز با اشاره به اینکه نظارت جدی ای بر گلخانه‌های صنعتی استان صورت می‌گیرد تا از کشت صنعتی مواد مخدر در آنها جلوگیری شود، گفت: تا کنون موارد جدی در خصوص کشت انبوه مواد مخدر در گلخانه‌های صنعتی استان گزارش نشده ولی قطعا کسانی هستند که با سوء استفاده از شرایط به این کار دست بزنند.

وی افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده با جهاد کشاورزی و محیط زیست البرز هر هفته بازرسی و گشت در گلخانه‌های صنعتی استان انجام می‌شود تا از کشت احتمالی مواد مخدر جلوگیری شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز در ارتباط با رتبه کشفیات استان توضیح داد: البرز از لحاظ کمیت کشف مواد مخدر در سال قبل رتبه ۱۳ کشور، در ارتباط با دستگیری توزیع کنندگان و خرده فروشان در رتبه چهارم و در ارتباط با جمع آوری معتادین متجاهر رتبه دوم کشور را داشته است.

عسگری در پاسخ به سوالی مبنی بر میانگین سن اعتیاد در استان گفت: بر اساس دستگیری معتادین و یافته‌های پلیس ۱۰ درصد معتادین استان افراد زیر ۲۰ سال هستند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در کدام شهرستان‌های استان اعتیاد پررنگ تر مشاهده می‌شود، گفت: به جز طالقان که شهرستان پاک است درگیری با مقوله اعتیاد در سایر شهرستان‌ها وجود دارد و نمی‌توان گفت در کدام شهرستان بیشتر و یا کمتر است ولی آنچه باعث نگرانی شده افزایش تعداد معتادین در برخی از شهرک‌های اقماری است.

سرهنگ عسگری ادامه داد: البرز به خاطر جای دادن چهار زندان بزرگ در دل خود موقعیت ویژه ای دارد که باعث شده خانواده زندانیان در حواشی و شهرک‌های اقماری سکونت کنند که این آسیب‌هایی را در پی داشته است.

این مسئول در پاسخ به فراگیری اعتیاد در میان بانوان و کودکان کار البرزی گفت: خوشبختانه تعداد معدودی از این افراد درگیر اعتیاد هستند و در حال حاضر از میان ۹۴ مرکز درمانی اعتیاد فعال استان تنها چهار مورد به زنان اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.