«دونالد ترامپ» هشتم بهمن همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد که بر اساس آن شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل بوده و همچنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

به دنبال انتشارجزئیات معامله قرن بسیاری از شخصیت ها، مقام های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان آن را محکوم کردند.

بخش مهمی از خطبه های نماز جمعه این هفته استان ها نیز به موضع گیری ائمه جمعه به این طرح آمریکایی – صهیونیستی اختصاص داشت. امامان جمعه همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم، نمازگزاران را به انتخاب نامزدهای اصلح فراخواندند.

هدف معامله قرن اشغال مسجدالاقصی است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین هدف از معامله قرن را اشغال مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد تا نوار غزه ارتباط ضعیفی با کشورهای اسلامی پیدا کرده و خلع سلاح شود و با احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در کنار مسجد الاقصی شأن این مکان مقدس را پایین بیاورند.
وی مذاکره با آمریکا را خیانت به جبهه مقاومت دانست و گفت: جبهه مقاومت که آماده مبارزه و جنگ با دشمن است اگر ببینند ما برای مذاکره اقدام خواهیم کرد متعجب خواهند شد و این اقدام را خیانت به حرکت مقاومت تلقی می‌کنند.
وی حملات موشکی سپاه به پایکاه‌های نظامی آمریکا را موجب برهم خوردن تعادل فکری دولتمردان آن کشور دانست و گفت: وقتی موشک‌های سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد برخورد کرد، شدت انفجار آن مغز دونالد ترامپ را به هم زد و این شخص حرف‌هایی می‌زند که انگار تعادل ندارد.

معامله قرن محقق نخواهدشد
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: معامله قرن یک کلاهبرداری و دیکته قرن از سوی صهیونیست‌هاست که هرگز محقق نخواهدشد.
وی با اشاره به اینکه معامله باید دوطرفه باشد، افزود: این معامله‌ای تحمیلی و یک طرفه است که هیچ یک از سران فلسطینی‌ها که اکنون منسجم‌تر از قبل گردهم آمده‌اند، آن را قبول ندارند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با انجام این معامله بدنبال این هدف هستند که مساله سازش و تسلیم در فرهنگ کشورهای اسلامی  ودولت‌های خودفروخته را تثبیت کنند و اینکه مسلمانان جهان را متقاعد کنند که «بیت المقدس متعلق به جهان اسلام است»، را از سربیرون کنند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: درواقع با این معامله می‌خواهند فلسطینی‌ها را از سرزمین اصلی شان دورکنند و به اشغال خود درآورند اما باید بدانند که با مطرح کردن این مساله جهان اسلام وفلسطین روز به روز یکپارچه‌تر و منسجم‌تر از قبل می‌شوند و تفکر سازش صهیونیست‌ها برای همیشه در عرصه فلسطین رخت می‌شوید.
وی ادامه داد: جهان اسلام اکنون در یک انتفاضه جدیدی قرارخواهد گرفت که ترامپ وایادی‌اش را از طرح این معامله پشیمان خواهدکرد.

معامله قرن نوزادی که مرده به دنیا آمده است 
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اگر چه این طرح به دروغ برای گسترش صلح در خاورمیانه بیان شده، اما برنامه ریزی های آمریکا برای قدرتمند کردن صهیونیزم و تقویت آن در منطقه است و اهداف بسیاری را دنبال می کند.  
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: عادی سازی فرهنگ سازش و صلح با اسرائیل غاصب توسط کشورهای منطقه به خصوص حکومت های مفلوک عرب، ایجاد برگ برنده برای اسرائیل و آمریکا و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی از جمله اهداف این طرح است که با آخرین رونمایی معامله قرن ترامپ دنبال می شود.  
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: اما این طرح شیطانی نوزاد منحوس مرده متولد شده ای است که در دست صاحبان آن باقی خواهد ماند و در حقیقت خواب صهیونیزم تعبیر نخواهد شد، چون معامله قرن حاصل عقل های الکلی صهیونیست ها است و ره به جایی نخواهد برد.  


معامله قرن با یاری خداوند عملی نخواهد شد
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به معامله قرن از سوی آمریکا گفت: آنها می‌خواهند فلسطین اشغالی در اختیار رژیم صهیونسیتی قرار گیرد و پایتخت دومی را انتخاب کنند، رییس جمهور شکست خورد آمریکا می خواهد لابی یهودیان را حفظ کند و همچنین موجب تفرقه بین فلسطینیان شود.
وی افزود:می‌خواهند برای مردم فلسطین در سرزمینی دیگری مکان ایجاد کنند تا بتوانند به طور کامل سرزمین فلسطین را در اختیار داشته باشند، آنها خیال خام کرده اند و این نقشه با یاری خدا عملی نخواهد شد.

طرح معامله قرن برای نجات رژیم صهیونیستی از نابودی است
آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: آمریکا با اجرای طرح معامله قرن در صدد نجات رژیم غاصب صهیونیستی از نابودی است؛ مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که در خط مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند که از ۲۰ سال قبل وارد انتفاضه شدند که این حرکت ها دلیل اصلی نابودی اسراییل غاصب است.
وی ادامه داد: یک یهودی آمریکایی که مشاور سیاسی رییس جمهوری آمریکاست طرح معامله قرن را با الهام از یک فیلم قاچاق اسلحه طراحی کرده تا بتواند فلسطینیان را از سرزمینشان بیرون کند.
امام جمعه مشهد با اشاره به این که رژیم صهیونستی در حال فروپاشی است گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده نابود می شود که این امر در حال محقق شدن است.

کشورهای اسلامی در مقابل توطئه معامله قرن متحد شوند
ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج گفت: وقت آن رسیده کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان در مقابل توطئه استکبار و صهیونیست و طرح معامله قرن متحد شوند و اجازه ندهند آنها به هدفشان در قبال فلسطین اشغالی دست یابند.
وی اظهار داشت: طرح معامله قرن توطئه شیطانی آمریکایی و اسرائیلی و کاملا محکوم است و باید همچون پیمان نامه‌ای که مشرکان علیه پیامبر(ص) نوشتند و موریانه آن را خورد، این طرح را خنثی کرده و از بین برد.
وی یادآور شد: این طرح در واقع نقض حقوق مسلمانان و گرفتن سرزمین‌های آنهاست بنابراین مسلمانان نباید در برابر این توطئه سکوت کنند و وظیفه تک تک آنها مقابله و مخالفت با طرح توطئه‌آمیز معامله قرن است. 
ماموستا رستمی با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمانان و متعلق به جهان اسلام است و این طرح ظالمانه و جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم، افزود: آمریکا و اسراییل غاصب باید بدانند نمی‌توانند به خواست خود برای جوامع اسلامی طرح ریزی کرده و ثروت‌های آنها را غارت کنند.

معامله قرن شبیه قمار است
آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارسبا اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: رونمایی آمریکا و ترامپ از معامله قرن(طرح دولت آمریکا برای تقسیم فلسطین) که بیشتر به قمار می‌ماند تا معامله برای عزیز کردن خود در چشم صهیونیسم است.
وی افزود: امت اسلامی نخواهد گذاشت معامله قرن به سرانجام برسد کما اینکه هم اکنون نیز شواهد متعددی از شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا مشاهده شده است.
 

هدف معامله قرن غارت ثروتهای خاورمیانه است
آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت گفت: هدف معامله قرن ، چپاول و غارت ثروتهای کشورهای خاورمیانه است و آمریکا می خواهد مناطق باختری رود اردن را به اسراییل جعلی ملحق کند تا اهالی غزه تنها بمانند و آهسته آهسته طرح فرات تا نیل را مطرح کنند.
وی افزود: اما نطفه این کار مرده بسته شده و به طور حتم مرده هم به دنیا خواهد آمد چون جبهه متحدی که در میان فلسطینیان و اکثر کشورهای عربی به وجود آمده ، این نقشه شوم و پلید را از بین خواهد برد اما متاسفانه در این بین ، دولتهایی همچون عربستان و مصر با آمریکای جنایتکار همگام هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: آمریکا شیطان مجسم است و سردمداران آن یزیدیان دوران ما هستند و هدف آنان فلج کردن ملتها است و در تاریخ ثابت شده که آمریکا به جز جرم و جنایت چیزی از خود در کشورها باقی نمی گذارد که البته ما با مردم آمریکا کاری نداریم چون فقط سردمداران آنان جنایتکار هستند.
وی اضافه کرد: آمریکا می خواست و همچنین می خواهد در کشورهایی همچون عراق ، لبنان ، ایران و غیره آشوب ایجاد کند اما در این مدت در همه جبهه ها شکست سنگینی را متحمل شده و همچنین بعید نیست که بیماری در چین نیز کار امریکا باشد تا اقتصاد این کشور را نیز فلج کند.

هدف طرح معامله‌قرن یهودی‌سازی سرزمین فلسطین است
حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: طرح معامله‌قرن در واقع یهودی‌سازی سرزمین مردم فلسطین از کرانه‌باختری تا شهرک‌های یهودی‌نشین است.
وی اظهار داشت: سران آمریکا و رژیم اشغالگر قدس می خواهند در قالب این طرح با بهانه صلح و سازش سرزمین هفت میلیونی فلسطین را به یهودی نشین تبدیل کنند.
وی اضافه کرد: برخی کشورهای عربی همچون آل سعود نیز این طرح را به رسمیت شمرده اند و در مقابل نیز آمریکایی ها وعده دادند در آینده کشور فلسطین را نیز ایجاد می کنند.
امام جمعه همدان افزود: معامله ننگین قرن هرگز نمی تواند موجب از بین رفتن فلسطین شود و به فضل الهی و فرمایش رهبر معظم انقلاب، رژیم اشغالگر قدس ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.


همه آزادی‌خواهان با طرح آمریکا مخالفند
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه با اشاره به مطرح شدن‌ طرح معامله قرن توسط آمریکا و اسراییل گفت: مقامات صهیونیستی و آمریکایی برای خریدن رای مردم دست به چنین کارهایی زدند.
امام جمعه کرمانشاه باتاکید بر اینکه اسراییل نفس های مصنوعی آخر خود را می کشد، گفت: این طرح توسط همه آزادی خواهان جهان و امت مسلمان کاملا محکوم است زیرا از یک ذهن الکلی نشات گرفته است.
وی تصریح‌ کرد: فلسطین‌ به قدرت خود باقی خواهد ماند و اسراییل نیز روز به رو سمت نابودی پیش می‌رود.

معامله قرن حاصل خواب آشفته کاخ سفید نشینان است
حجت الاسلام یوسف یوسف‌پور امام جمعه موقت ساری به طرح معامله قرن اشاره کرد و گفت : طرح معامله قرن یک توافق اسرائیلی - آمریکایی است که به دنبال اعمال خفقان گسترده در میان اعراب و منطقه هستند.
وی افزود : این طرح حاصل خواب آشفته کاخ سفید نشینان است و هرگز این طرح استعماری به جایی نخواهد رسید و مردم منطقه نیز به سطحی از آگاهی رسیدند که اجازه نمی دهند.
وی همچنین بر سلامت انتخابات تاکید کرد و افزود : باید از ورود افراد ناصالح و فریبکاری به مجلس و دادن وعده های دروغین ، زیاده روی در تبلیغات ، توهین و افترا، استفاده از بیت المال و خرید و فروش و رای جلوگیری شود.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران سیاه نمایی را منجر به ناامیدی مردم دانست و افزود: تریبون های دهه فجر باید از انتخابات مصون بمانند و تمامی شعارهای دهه فجر باید در جهت وحدت و حضور همه در انتخابات باشد.

معامله قرن طرحی از پیش شکست خورده است
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: طرح آمریکایی معامله قرن به علت همراهی نکردن توسط بسیاری از کشورها، از پیش شکست خورده و غیرقابل اجرا است.
وی با تاکید بر مبهم و نامشخص بودن آینده این طرح اظهار داشت: متاسفانه کشورهایی مانند عربستان و امارات هم در اجرای این طرح همراه آمریکا هستند تا شاکله و یکپارچگی فلسطین را از هم جدا کند.
وی در ادامه به فرا رسیدن ایام جشن های پیروزی ۴۱ سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) با قراردادن دین به عنوان یک اصل در زندگی مردم، خط بطلانی بر نظریه مستکبرانی که می‌ خواستند دین را به پستوخانه ها ببرند، کشید.

مرگ بر آمریکا در ۲۲ بهمن پررنگ‌تر از همیشه باشد
آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با توجه به شرارت های بسیار آمریکایی‌ها علیه ملت غیور ایران اسلامی و در آستانه انتخابات، شعار «مرگ بر آمریکا» باید پررنگ‌تر و رساتر از همیشه باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: آمریکایی های جنایتکار بیش از ۴۰ سال است که کشورمان را تحریم کرده و بارها علیه ایران اسلامی خیانت و جنایت کرده و به تازگی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را مظلومانه ترور کرده اند، اما مگر این تجربه کافی نیست که عده ای غرب زده همچنان دل در گرو مذاکره با آمریکا دارند و آغوش ملت خود را رها کرده اند.
 

دهه فجر فرصتی مغتنم برای یادآوری حماسه ملت ایران است
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دهه فجر فرصتی مغتنم برای یادآوری حماسه ملت ایران و یکی از راه‌های تقوا و رسیدگی به حقوق مردم است.
وی با اشاره به این نکته که فرهنگ انقلاب در سطح جهان گسترش چشمگیری داشته، تصریح کرد: مقاومت جانانه مردم یمن در برابر ائتلاف سعودی و وارد کردن ضربات سهمگین به آنان، مبازه مردم دنیا با ظلم و ستم، مقابله جوامع اسلامی با طرح معامله قرن و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیز از نشانه‌های گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به این مطلب که انتخابات از حقوق مردم است و حق الناس محسوب می‌شود، تاکید کرد: این عرصه در بخش‌های مختلف حق‌هایی برای مردم دارد که باید همه دست اندرکاران تلاش کنند تا حقی از مردم تضییع نشود.
وی افزود: حضور پرشور مردم نیز در انتخابات یک نوع جنبه حق الناس دارد چرا که ادامه حیات انقلاب نیازمند حضور پرشور مردم در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات است.

حضور پرشور پای صندوق رای دشمن شکن است
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و مردم با حضور پرشور و دشمن شکن در انتخابات این دستاورد را حفظ و اقتدار کشور را به جهانیان نشان دهند.
وی با تاکید بر اینکه مردم داوطلب اصلح را انتخاب کنند که دغدغه رفع مشکلات را داشته باشد، افزود:‌ شورای نگهبان در تایید صلاحیت داوطلبان حق‌الناس را رعایت کرده و مردم نیز باید با مشارکت حداکثری حق الناس را رعایت کنند.

هوشیاری مردم در انتخاب‌ها هدف گام دوم انقلاب اسلامی است
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: گام دوم انقلاب آن است که مردم آنقدر هوشیار شوند که قدمی اشتباه برندارند و در اصل هوشیاری مردم در انتخاب‌ها، هدف گام دوم انقلاب اسلامی است.
وی افزود: تکلیف شرعی است که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و به افراد واجد صلاحیت رای بدهند؛ لازم است که افراد لایق را انتخاب کنیم و اگر چنین افرادی را انتخاب نکردیم، جز خود را ملامت نکنیم.

سخن از مذاکره با آمریکا خیانت به مردم است
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد خطیب جمعه اهواز با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس افزود: بی شک مجلس قوی می تواند در تصمیم گیری برای سرنوشت کشور تاثیر بسزایی داشته و شاید با تصمیم گیری های صحیح دیگر زیر بار برجامی که خسارت های زیادی به مردم و نظام وارد کرد نرویم.
خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر گفت: این ایام امسال نسبت به سال‌های گذشته از حساسیت بیشتری برخوردار است و انتظار می رود که مردم با حضور گسترده خود در صحنه بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار وارد کنند.


انتخابات حق الناس است
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: هر فردی که با رای اکثریت مردم انتخاب شود نماینده آنان در مجلس شورای اسلامی خواهد شد و پذیرش نتایج انتخابات باید برای همه آحاد جامعه فرهنگ شود.
وی افزود: در کشورمان همیشه انتخابات سالمی برگزار شده است که باید همه نتیجه آن را قبول کنند و هر فردی که رای آورد باید آن را بپذیریم.
وی با بیان اینکه انتخابات حق الناس است افزود: باید مسوولان کلان کشور برای آینده تصمیم بگیرند، دایره تنگ تری ایجاد کنند تا هر کس نتواند برای داوطلبی انتخابات نام نویسی کند.

تاکید بر رعایت حق الناس در انتخابات
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: هر کس در عرصه انتخابات حضور دارد باید به حق الناس توجه داشته باشد.
وی اظهار داشت: رعایت حق الناس از سوی کاندیداها در این است که اگر کسی را اصلح تر از خود می دانند دلیلی برای رقابت نداشته باشند و اجازه دهند افراد اصلح تر در صحنه حضور یابند.
وی افزود: یکی دیگر از مصادیق رعایت حق الناس از سوی کاندیداها در این است که وقتی به صحنه آمدند باید حقوق همه افرادی که در صحنه هستند را رعایت کنند و بدانند که حرف زدن علیه رقبا، تخریب دیگران و تاریک کردن صحنه علیه سایر کاندیداها کار یک فرد که به حق الناس توجه دارد، نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.