حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر با تقدیر از مردم فهیم و انقلابی ایران و شهرستان ابهر که در برنامه های متعدد حضور فعال داشتند با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی، فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم بود، نه تروریسم در حد داعش و النصره بلکه او فرمانده مبارزه با تروریسم دولتی، آن‌هم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود.
وی تصریح کرد: سلیمانی فرمانده ای بود که با تفکر راهبردی خود، بزرگترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا در ۶ سال اخیر وارد کرده بود.
 حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و صلح بود او هر جا قدم می‌گذاشت برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد برای همین این روزها برای امنیت و وحدت و همبستگی مردم عراق آرام و قرار و خواب و خوراک نداشت. 
وی یادآور شد: نگاه حاج قاسم، نگاهی الهی و متعالی بود در برابر برخی کسانی که از مردم عراق گلایه می‌کردند و آنها را به بی‌وفایی سرزنش می‌کردند، می‌گفت چنین نیست، مردم عراق میزبان حکومت امام زمان( ع) خواهند بود، باید آنها را برای چنین میزبانی آماده کنیم.
امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی، تفکر، عمل، مشی و مرامش نماد اعتدال به معنای واقعی کلمه بود او معتقد بود باید چتر ولایت و انقلاب را بر سر همه گستراند و جذب حداکثری را راهبرد همیشگی خود کرد.
وی ابراز کرد: سلیمانی در مقابل کسانی که از او تجلیل می‌کردند بارها می‌گفت والله، والله، والله، از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی، دلی و حقیقیِ ما، با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست گرفته است.
حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی، نماد تمام عیار شجاعت و نترسیدن از مرگ و خطر بود باید این وجه ازشخصیت او برجسته شود چه بسیار انسانهایی که مومن، متدین، ضد ظلم و ستم هستند؛ اما شجاعت اقدام ندارند وجه امتیاز بارز او شجاعت و صلابت او بود.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، صرفا یک فرمانده‌ی نظامی نبود او یک متفکر استراتژیک و راهبردی، طراح بی‌نظیر، دیپلمات انقلابی و ماهر در مذاکره، سیاستمدار مومن و اندیشمند بود که شخصیت‌های بزرگی از سران کشورها، مبهوت قدرت راهبری، تفکر راهبردی و قدرت اقناع و بیان او می‌شدند. 
حجت الاسلام رحیمی زندگی حاج قاسم سلیمانی و شخصیت او را  نماد تبلور یک شخصیت تراز اول انقلابی نامید و گفت: ایشان در زمان حیاتش گره‌های ناگشوده‌ای را در عرصه امنیت منطقه و جهان گشود، اما معتقدیم اکنون به برکت این شهادت بزرگ دست های او بازتر و توانش هزاران بار بیشتر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.