حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: تعدادی از افسران اطلاعاتی آمریکا در سقوط هواپیمای این کشور در افغانستان به هلاکت رسیدند که افسر عملیات شهادت شهید سلیمانی نیز در میان کشته شدگان است و در واقع به برکت خون شهید سردار سلیمانی مردم منطقه برای خروج نیروهای آمریکایی اراده مشترک پیدا کردند.  

وی افزود: حاصل خون شهید سپهبد سردار سلیمانی ایجاد معادلات جدید در منطقه، تقویت تنفر از آمریکا و موجب فشار و تنگناهای بسیاری برای استکبار شد و تبعات بسیار دیگری برای طراحان این ترور داشت.  

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به رونمایی دوباره از معامله قرن ترامپ، اظهار کرد: رونمایی از معامله قرن در واقع دادن تنفس به صهیونیزم است تا خود را دوباره بازیابد و بر اساس بازسازی استعاری از فیلم ضعیفی است که توسط مشاور ترامپ مطرح شده است.  

معامله قرن نوزاد مرده به دنیا آمده ای است که در دست صاحبان آن باقی خواهد ماند 

حجت الاسلام آل هاشم گفت: اگر چه این طرح به دروغ برای گسترش صلح در خاورمیانه بیان شده اما برنامه ریزی های آمریکا برای قدرتمند کردن صهیونیزم و تقویت آن در منطقه است و اهداف بسیاری را دنبال می کند.  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: عادی سازی فرهنگ سازش و صلح با اسرائیل غاصب توسط کشورهای منطقه به خصوص حکومت های مفلوک عرب، ایجاد برگ برنده برای اسرائیل و آمریکا، ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی از جمله اهداف این طرح است که با آخرین رونمایی معامله قرن ترامپ دنبال می شود.  

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: اما این طرح شیطانی نوزاد منحوس مرده متولد شده ای است که در دست صاحبان آن باقی خواهد ماند و در حقیقت خواب صهیونیزم تعبیر نخواهد شد چون معامله قرن حاصل عقل های الکلی صهیونیست ها است و ره به جایی نخواهد برد.  

وزارت ورزش و جوانان ترتیبی اتخاذ کند تا در میادین ورزشی به قومیت ها توهین نشود 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به برخی وقایع در میادین ورزش فوتبال خاطر نشان کرد: از وزارت ورزش و جوانان می خواهم ترتیبی اتخاذ کند تا در میادین و مسابقات ورزشی از توهین نسبت به قومیت ها جلوگیری شود اما شاهد هستیم که به قومیت ها توهین می شود.  

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: تمام قومیت های ایرانی عزیز و محترم می باشند و جزو ایران هستند بر این اساس باید مورد احترام باشند.  

برگزاری جشنواره های گردشگری با دعوت از چینی ها به علت شیوع بیماری کرونا نادرست است 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اعلام هشدار جهانی نسبت به این بیماری، گفت: باید مراقبت شود تا خطر ویروس بیماری کرونا برطرف شود بر این اساس از وزارت کشور، امور خارجه، گردشگری و بهداشت و درمان می خواهم ضمن مراقبت از شیوع این بیماری از برگزاری جشنواره های گردشگری که گفته می شود با دعوت از چینی ها در کشور برگزار می شود جلوگیری شود بر این اساس برگزاری جشنواره های گردشگری با این شرایط نادرست است.  

نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حق الناس را رعایت کنند 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به رعایت نکات اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی، گفت: از زیاده گویی، فریب تبلیغاتی، ارایه آمارهای نادرست، استفاده از روش ناصواب، استفاده نامشروع از حق الناس، رعایت نکردن حق الناس در نقد، ادعاهای نادرست و پراکندن شایعات توسط نامزدهای انتخابات پرهیز شود.  

امام جمعه تبریز ادامه داد: آزار و اذیت صوتی و غیره در فضای حقیقی و مجازی در تبلیغات های انتخاباتی نیز مصداق حق الناس است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.