حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، با بیان اینکه آمریکا در منطقه، احساس خطر کرده و امنیت اسرائیل نیز با وجود نیروهای مقاومت در خطر است، اظهار داشت: سوریه، لبنان و عراق خط مقاومت و ایران، سنگردار اصلی مقاومت است و غدّه سرطانی، روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح مساله معامله قرن، سبب وحدت جبهه مقاومت و رشد و بالندگی نیروهای مقاومت فلسطین خواهد شد.

خاتمی با بیان اینکه اتفاقات فوق‌العاده‌ای در چند هفته گذشته در جهان اسلام افتاد، گفت: استکبار جهانی در نقشه خود با ایجاد جبهه‌النصره و داعش برای شکستن جبهه مقاومت، موفق نشد و تصمیم گرفت به بهانه‌های مختلف، جبهه مقاومت را بی‌دولت کند.

وی اظهار داشت: هدف آمریکا با تنظیم قانون اساسی برای عراق، ایجاد اختلاف همیشگی در این کشور بود اما با عنایت خداوند، سه سیلی محکم خورد.

خاتمی خاطرنشان کرد: سیلی اول، تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای جبهه مقاومت، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در ایران و عراق بود که در تاریخ، نظیر ندارد.

وی افزود: سیلی دوم، هدف قرار دادن عین‌الاسد (بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا) در عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سیلی سوم نیز بی‌نظیرترین تجمع مردم عراق برای خروج آمریکایی‌ها از این کشور بود و این‌ها ثمره خون شهدای جبهه مقاومت است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهل و دومین فجر انقلاب، گفت: امام خمینی(ره) پس از سال‌ها مبارزه، دوری از وطن، تبعید و زندان در اثر مقاومت و حضور مردم در صحنه، خون مطهر شهیدان و دعای خیر پدران و مادران شهدا به وطن بازگشت و فرمود: آمده‌ام تا پیوند خدمتگزاری خود را به شما عرضه کنم و تا حیات دارم، خدمتگزار ملت ایران و ملت‌های اسلامی هستم.

وی تصریح کرد: تاریخ هم شهادت می‌دهد که امام(ره) صادقانه و خالصانه با وعده‌ای که داده بود، عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

خاتمی با بیان اینکه دهه فجر، یوم‌الله است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: دهه فجر در واقع، پیروزی قدرت امامت بود.

وی با بیان اینکه ایشان بر سه محور تاکید کردند، خاطرنشان کرد: این محورها اصل انقلاب، تکریم و تجلیل از بنیانگذار انقلاب و تعظیم شایسته در برابر خون‌های پاک شهیدان انقلاب است.

خاتمی افزود: رهبر انقلاب فرمودند دشمن به بهانه‌های مختلف سعی می‌کند آرمان‌ها و فروغ انقلاب کمرنگ شده و امام(ره) و اهدافش به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: هرچند دشمن در این ۴۱ سال، موفق نبوده اما ما باید هوشیار بوده و به فرمایش رهبر انقلاب، مراسم دهه فجر انقلاب را حتی باشکوه‌تر از سالگرد رحلت امام خمینی(ره) برگزار کنیم و جشن‌های دهه فجر باید مانند نیمه شعبان برگزار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حق‌الناس بودن انتخابات، گفت: رعایت حق‌الناس از سوی داوطلبان، بررسی‌کنندگان صلاحیت‌ها و در تبلیغات باید رعایت شود.

وی اظهار داشت: افرادی که از توانایی لازم برخوردارند در انتخابات ثبت نام کنند و در بررسی‌ها نیز افرادی که صلاحیت لازم دارند تایید و در مقابل، افراد ناصالح تایید نشوند.

خاتمی خاطرنشان کرد: داوطلبان نیز در تبلیغات، وعده‌های غیرعملی نداده و سایر داوطلبان را تخریب نکرده و گذشته را سیاه‌نمایی نکنند و پس از انتخاب نیز به وعده‌های خود عمل کنند.

امام جمعه زنجان با قدردانی از حضور باشکوه و پررنگ مردم، علما، مبلغان، مداحان و مساجد و هیات‌های مذهبی در مراسم سوگواری فاطمیه اول و دوم، گفت: پایان مساله شهادت حضرت زهرا(س) بسیار خوش است و آن مقام و منزلت ایشان در قیامت و عرصات محشر است.

وی اظهار داشت: آنچه در فضایل ایشان مطرح شده محدود به دنیا بوده و عظمت، بزرگی و مقام بالای حضرت زهرای مرضیه(س) در قیامت مشخص می‌شود که بنا به فرمایش پیامبر اسلام(ص) اولین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه(س) است.

خاتمی افزود: در روایت آمده که در روز محشر، ایشان از خداوند می‌خواهند که شیعیان من و فرزندانم را ببخش و از خداوند ندا می‌آید که بخشیدم.

وی ابراز کرد: هر کس دست به دامن زهرا(س) بزند در روز قیامت با ایشان محشور می‌شود و دیگران حسرت آن را می‌خورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.