دکتر سهیلا خسروی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۹۵ نفر از اهداکنندگان خون این مدت سیستان و بلوچستان را زنان و ۳۳ هزار و ۵۱ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

وی متوسط مصرف ماهانه سیستان و بلوچستان را ۱۱ هزار و ۹۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی عنوان کرد و گفت: کمبودها از پایگاه‌های معین در سطح کشور تامین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: تعداد بیماران تالاسمی در این استان بیش‌از سه هزار و ۲۰۰ نفر است که حدود ۶۷ درصد خون‌های اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: در فصول سرد سال با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی و شروع مدارس و مشغولیت کارمندان و خانواده‌ها اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خسروی گفت: ۲۵ هزار و ۸۹۴ واحد خون مورد نیاز سیستان و بلوچستان در هفت ماه گذشته از استان‌های تهران، بیرجند، بجنورد، اصفهان، یزد و کرمان تامین شده است.

وی افزود: هم‌اینک وضعیت اهدای خون در سیستان و بلوچستان خیلی مناسب نیست و همچنان در تمامی گروه‌های خونی نیاز وجود دارد که تاکنون سعی شده از سایر استان‌ها تامین شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.