محمدعلی طالبی روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد با بیان اینکه بالندگی امروز استان مدیون مشارکت زنان این خطه در همه عرصه‌هاست افزود: تمام موفقیت‌ها و افتخارات استان متاثر از نقش‌آفرینی این قشر است.

استاندار یزد گفت: فرصت های شغلی بسیاری در استان است اما متناسب  با تحصیلات دانش آموختگان دانشگاهی و زنان استان نیست و نیروهای بومی تمایلی به انجام آنها هم ندارند و همین باعث شده یزد به سومین استان مهاجرپذیر کشور تبدیل شود.

وی علت عمده صدرنشینی دانش‌آموزان استان برای ۲۵ سال متوالی در آزمون سراسری و کسب جایگاه برتر علمی در رشته‌های مختلف را به مدیریت خوب زنان این خطه مرتبط دانست و اظهار داشت: نقش محوری خانواده، شرایط را برای موفقیت در استان فراهم کرده و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف و اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در جهت تحکیم بنیان خانواده قدم برداریم.

طالبی خاطر نشان کرد:  خانواده امروز در معرض آسیب‌های فراوان است و  انکار هم نمی کنیم که  یزد نیز با چالش هایی در حوزه اجتماعی با آن مواجه است و در این زمینه گام‌های خوبی برای رفع آن برداشته شده است.

استاندار یزد با اشاره به پستهای مدیریتی زنان در استان ادامه داد: اولین معاون زن استاندار و اولین بخشدار زن در استان یزد منصوب شده، فرصت های بسیاری برای نقش آفرینی زنان در بخش های مدیریتی فراهم گردیده و جهش خوبی در این زمینه ایجاد شده که امیدواریم در آینده هم رتبه استان در زمینه مدیریت زنان ارتقاء یابد.

وی افزود: استفاده از صنایع دانش بنیان، استارت آپ‌ها و گردشگری از جمله برنامه‌های در دستور کار ما است تا برای زنان و دانش آموختگان بومی استان ، شغل ایجاد شود.

طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی‌های که شده ظرف یکسال و نیم آینده شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان خواهیم بود .

وی همچنین به بالا بودن نرخ جنسیتی مردان نسبت به زنان در برخی شهرستان‌های استان اشاره و گفت: صنعتی بودن این شهرستانها و استفاده از نیروهای غیربومی مجرد علت آن است  که البته در مجموع برای استان چالشی ایجاد نکرده است.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.