سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال 92 تاکنون در بیش از 9هزار و 125 هکتار از عرصه های کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده اند.
وی اظهارداشت : با افتتاح پنج هزار هکتار سامانه آبیاری تحت فشار در سفر دکتر روحانی، مجموع این سامانه در استان سمنان به بیش از 25 هزار هکتار می رسد.
میرعماد خاطرنشان کرد : براساس مصوبه سفر سال گذشته کاروان دولت تدبیر وامید، می بایست بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شود که تاکنون پنج هزار هکتار از آن عملیاتی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد : در سال جاری با تامین اعتبار بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان سامانه نوین آبیاری نصب می شود.
استان سمنان از 198هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در قالب بیست و ششمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.