به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن روحی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع سیب‌زمینی اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش بینیهای هواشناسی و پایین بودن دمای هوا به  عموم کشاورزان سیب زمینی کار توصیه می‌کنیم از کشت زود هنگام سیب‌زمینی قبل از 16 اردیبهشت ماه خودداری کنند.

وی افزود: کشاورزان سیب‌زمینی‌کار می‌توانند با نظارت کارشناسان زراعت مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود  قبل از کاشت اقدام به پیش جوانه‌دار کردن غده‌های سیب‌زمینی کنند تا به این وسیله سطح سبز مزرعه خود را یکنواخت و میزان محصول تولیدی را افزایش دهند.

روحی با اشاره به احتمال بروز بیماریهای قارچی و باکتریایی در منطقه بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز و ظهور انواع بیماریهای قارچی و باکتریایی و ویروسی لازم است کشاورزان بذور مورد استفاده خود را قبل از کاشت حتما ضدعفونی کرده و از کاشت مجدد سیب‌زمینی در یک قطعه زراعی اجتناب کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  تصریح کرد: به کشاورزان سیب‌زمینی کار توصیه می‌شود تا قبل از کاشت حتما زراعت خود را بیمه کنند تا در صورت بروز شرایط نامساعد جوی و حوادث غیرمترقبه دچار ضررهای شدید مالی نشوند و از طرف دیگر اصول فنی را در بکارگیری ادوات کاشت و نیز تنظیم ردیفهای کاشت با نظارت کارشناسان کشاورزی رعایت کنند و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های آنان گوش دهند.

وی با اشاره به تولید کیفی و مطلوب سیب‌زمینی در استان اردبیل گفت: اردبیل یکی از قطبهای تولید این محصول به شمار می‌رود که انتظار می‌رود در راستای تولید کیفی این محصول کشاورزان سیب‌زمینی‌کار همکاری و مشارکت لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605689
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.