سید عبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه با اشاره به سفر روز پنجشنبه رئیس جمهوری به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : در این سفر یک دهنه پل تقاطع غیر همسطح بخش درجزین شامل سه دهانه 16 و 20 متری با اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی اظهارداشت : همچنین در این روز راه اصلی شاهرود - میان دشت با احداث 92 کیلومتر راه و 58 کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی با اعتبار 70 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی به بهره برداری طرح روکش آسفالت محور شاهرود- آزاد شهر به طول 22 کیلومتر اشاره و اضافه کرد : همچنین افتتاح و بهسازی محور شاهرود- گرگان به طول 30 کیلومتر در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان ادامه داد : افتتاح راه اصلی گرمسار- جنداب ، تعریض و بهسازی و روکش آسفالت به طول 90 کیلومتر به عنوان راه اصلی از جمله دیگر این طرح هاست که به بهره برداری می رسد.
نژاد صفوی بیان داشت : 2 دهنه پل زیرگذر فرودگاه شاهرود و 2 دهانه 9 متری و روشنایی، تجهیزات و ایمنی به بهره برداری در این شهرستان همزمان با سفر دکتر روحانی به سمنان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان گفت : در سال 95، اعتبارات استانی و ملی این اداره کل در بخش راه به ترتیب 31 میلیارد و 200 میلیون تومان و 251 میلیارد و 500 میلیون بوده است.
استان سمنان سه هزار و 784 کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی دارد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در قالب بیست و ششمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید، روز سی و یکم ماه فروردین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7344/6103
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.