به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: دکتر حسن روحانی به همراه هیاتی از مسوولان کشوری، روز پنجشبه هفدهم فروردین 96 برای افتتاح و بازدید از تعدادی طرح به سمنان سفر می کند.
وی با بیان اینکه این سفر طرح محور است، افزود: رئیس جمهوری در سفر به سمنان برخی از طرح ها را به صورت حضوری و برخی طرح ها را به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح خواهد کرد.
خباز با اشاره به سفر سال گذشته کاروان تدبیر امید به استان سمنان، افزود: دستگاه های اجرایی، نظارتی و امنیتی باید بهتر از سفر سال گذشته کاروان تدبیر و امید عمل کنند و آمادگی کامل باید داشته باشند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.