'نژاد جهانی' روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 2 واحد بخش خصوصی، خانه ویژه معلم و همچنین 5 مدرسه با 60 کلاس درجه (الف) آماده پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مراحل ابتدایی تعطیلات هستند.
به گفته فرماندار سردشت، در سال گذشته حدود 10 هزار نفر از میهمانان در مراکز اقامتی شهرستان اسکان داده شدند، اما امسال با فراهم کردن امکانات بیشتر آمادگی ورود بیش از 20 هزار گردشگر به شهرستان وجود دارد.
جهانی با اذعان به اینکه زیرساخت ها متناسب با ظرفیت های گردشگری شهرستان نیستند، افزود: پیش بینی می کنیم تجربه امسال با همت نهادهای مدنی و فعالان اجتماعی در برخورد خوب همیشگی مردم سردشت با گردشگران و زمینه ورود پرتراکم آنها در فصول مختلف سال را فراهم کند چون اعتقاد بر این است که جاذبه های توریستی از اصلی ترین عوامل توسعه شهرستان هستند.
جهانی در رابطه با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بیان کرد: این ستاد متشکل از کلیه دستگاه های اجرایی، نهادهای امنیتی و انتظامی، خدماتی، حمایتی، بخش های امدادی، حوزه سلامت و ایمنی در داخل و بیرون شهر بوده و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
شهرستان سردشت بیش از 90 هزار هکتار جنگل، رودخانه دائمی زاب و سد کولسه که قرار است در ماه های آینده آبگیری شده و دریاچه ای با طول 26 کیلومتر پشت آن جمع شود.
آبشارهای پی در پی شلماش، چشمه آب معدنی گراوان، آبشار رزگه، منطقه ییلاقی بیوران، تپه چندین هزار ساله باستانی موساسیر ربط، پل قدیمی قلاتاسیان مربوط به دوران ساسانیان در میراباد، حمام کهنه سردشت از دیگر جاذبه های شهرستان هستند و سالانه هزاران گردشگر را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می کند.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.