علی حسن نیا روز پنجشنبه در پایان سفر خود در شهرستان مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر از حدود 10 روز قبل با شعار 'مهار بحران آب و معرفی قابلیت های گردشگری شهرستان مشگین شهر' از مرز ترکمنستان آغاز شد.
وی در این سفر بیش از 900 کیلومتر رکاب زده است.
این ورزشکار هدف بعدی خود از این سفر را معرفی قابلیت های گردشگری مشگین شهر از جمله پل معلق به عنوان برند گردشگری شمال غرب کشور و توسعه و ترویج رشته های مختلف دوچرخه سواری بیان کرد.
او اظهار کرد: شهرستان مشگین شهر به جهت موقعیت خاص جغرافیایی می تواند محل برگزاری مسابقات مختلف ورزشی باشد.
حسن نیا با بیان اینکه در این سفر همسر وی همسفر او بوده از استقبال خوب اهالی شهرها و آبادی های واقع شده در مسیر دوچرخه سواری قدردانی کرد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است. ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.