مهدی میقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اجرای این طرح جاده ای در گلستان حدود 20 میلیارد ریال هزینه دارد که از طریق پیمانکار ملی در حال انجام است.
به گفته وی؛ پیش بینی می شود بهره برداری رسمی از این طرح در دو ماه آتی صورت گیرد.
وی در خصوص تجهیز جاده های استان به امکانات نظارتی، افزود: اکنون در محور گرگان - نوکنده (غرب استان) چهار ایستگاه ثبت تخلف جاده ای فعال است ،به طوریکه روزانه 130 فقره سرعت غیرمجاز را ثبت و به دستگاه مرتبط ارسال می کند.
میقانی اضافه کرد: محورهای ارتباطی استان گلستان نیاز به استقرار 16 ایستگاه ثبت تخلف جاده ای دارد که با اجرای این طرح پوشش پیش بینی شده، تامین خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان یادآور شد: اکنون در کنار ایستگاه های ثبت تخلف جاده ای در استان، 16 دوربین نظارت تصویری نیز فعال است.
به گزارش ایرنا استان گلستان با وسعت 20 هزار کیلومتر مربع و جای دادن یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان و از شمال با جمهوری ترکمنستان همسایه است.
این استان افزون بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از 1900کیلومتر آن سخت گذر است، جاده های پرترافیک بین شهری گلستان از جمله گرگان - نوکنده، گرگان - علی آبادکتول - آزادشهر - جنگل گلستان، آزادشهر - گنبدکاووس، گنبدکاووس - مینودشت و بین استانی نیز شامل خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود)، جنگل گلستان (گالیکش - آشخانه)، توسکستان (گرگان - شاهرود) و نوکنده - گلوگاه ( گلستان - مازندران) است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.