سید رضا حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: غرس این نهال ها همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرها و روستاهای این منطقه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه مدیریت ادارات منابع طبیعی این سه شهرستان در بندرگز مستقر است، افزود: هم اینک سطح جنگل های انبوه این منطقه 25 هزار هکتار است و مجموع عرصه های حفاظتی زیر پوشش منابع طبیعی بالغ بر 150هزار هکتار در حوزه جنگل، مرتع و ساحل است.
به گفته وی؛ وظیفه حفاظت از 100 هکتار نوار ساحلی این 3 شهرستان نیز بر عهده بندرگز است.
این سه شهرستان در حاشیه شرقی دریای خزر واقع هستند.
حسینی با اشاره به اهمیت حفاظت و حراست از منابع طبیعی افزود: با پیگیری قضایی 10 هکتار از اراضی ساحلی شهرستان بندرگز و بیش از 40 هکتار از سواحل قره سو در حوزه بندرترکمن با رای قطعی رفع تصرف شد.
وی وسعت فضای سبز و پارک های بندرگز واقع در غرب استان گلستان را نیز 5 هکتار عنوان کرد.
به مناسبت هفته منابع طبیعی همچنین جمعی از مسئولان بندرگز با حضور در روستای ولفرا شهرستان و همراه با مردم اقدام به غرس نهال از گونه های مختلف کردند.
به گزارش ایرنا در حاشیه این مراسم محمد حیدری معاون فرماندار بندرگز با بیان اینکه حفظ پوشش گیاهی و درختان در مناطق جنوبی پرهزینه و مشکل است، وجود جنگل های انبوه در شمال کشور را نعمت و برکت الهی دانست و گفت: باید در حفظ و حراست از طبیعت این منطقه نهایت تلاش را داشته باشیم.
ش/1648
خبرنگار : شربتی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.