به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: روز پنجشنبه هفته جاری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به‌همراه تعدادی از معاونان و مسئولان کشوری به استان سمنان سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان یک‌روزه است، افزود: روحانی برای افتتاح چندین پروژه و همچنین بازدید از تعدادی طرح به سمنان می‌آید.

استاندار سمنان افزود: تعدادی از این طرح‌ها با حضور رئیس‌جمهور و تعدادی از طرح‌ها به‌صورت تجمیعی و غیرحضوری افتتاح می‌شود.

خباز با ابراز اینکه آخرین سفر روحانی به سمنان در 31 فروردین سال 95 بود خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در بیست و ششمین سفر استانی خود در سال 95 در زادگاه خود بود.

استاندار سمنان با اشاره به برخی مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور اظهار داشت: استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت دارد که ظرفیت‌های مطلوبی برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

خباز با اشاره به برخی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان گفت: بخش‌هایی از این استان کویری و بخش‌های شمالی استان سمنان دارای جنگل‌ها و مرتع‌های خوبی است و از بناهای تاریخی و گردشگری برخوردار است و این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه مناسبی برای تحقق شعار سال باشد.

وی راجع به برخی ظرفیت‌های کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: وجود خاک حاصل‌خیز برای کشت انواع محصولات کشاورزی در باغ‌ها و ظرفیت مطلوب کشت‌های گلخانه‌ای، استان سمنان را در بخش کشاورزی به استان چهارفصل مبدل کرده است.

استاندار وسعت استان سمنان را 9.7 میلیون هکتار دانست و افزود: پنج میلیون هکتار از این استان را کویر و 352 هزار هکتار را مراتع و جنگل‌ها تشکیل داده است.

انتهای پیام/*

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605416
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.