امیر بینایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : دولت تدبیر و امید زنگ مدیریت آسیب های اجتماعی و افزایش شور و نشاط در میان آحاد جامعه را به صدا در آورد و براساس منشور حقوق شهروندی باید تکریم بیش از پیش مردم با برنامه های جامع اجتماعی و فرهنگی مورد توجه مسوولان نهادهای اجرایی قرار گیرد.
وی اظهار داشت : تدوین هفت برنامه تحول اجتماعی در سال جاری از سوی دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در دستور کار قرار گرفت که مدیریت آسیب های اجتماعی با توانمند سازی سازمان های مردم نهاد یکی از این برنامه های مهم تحول اجتماعی به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد : مدیریت اوقات فراغت ، ترویج و توسعه عفاف و حجاب در میان اقشار مردم از دیگر اقدامات برای تدوین تحول اجتماعی است که با همیاری سایر دستگاه های اجرایی در استان در حال اجراست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد : صیانت از حقوق شهروندی و ساماندهی و مدیریت سازمان های مردم نهاد با رویکرد مردمی کردن اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و توجه بیش از پیش به برنامه های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های تحول اجتماعی در استان است.
بینایی بیان داشت : برای اجرای برنامه های تحول اجتماعی، بهره گیری از دیدگاه های موسسات عالی، استادان دانشگاه ها و دانش آموزان اجتناب ناپذیر است و می توان با نگاه مردم محور بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه را ریشه کن کرد.
وی اضافه کرد : در همین ارتباط اولین رویداد ایده پردازی به منظور رفع چالش های اجتماعی به منظور تحقق برنامه های تحول اجتماعی استان سمنان از امروز تا ششم اسفند با حضور 50 نفر از ایده پردازان خلاق در حوزه های مربوط در تالار آفتاب سمنان آغاز به کار کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: در این رویداد از ایده پردازان دارای اندیشه در زمینه های فرهنگی و اجتماعی استفاده خواهد شد و با برنامه ریزی های منسجم از این تفکر ناب برای افزایش نشاط اجتماعی در استان استفاده می شود.
از سال 2000 میلادی به بعد، در نگاه سازمان ملل متحد برای تعیین سطح توسعه یافتگی کشورها، متغیرهای شادکامی یا شادمانی اجتماعی، امید به آینده و خشنودی و رضایتمندی اجتماعی، به عنوان یک شاخص کلیدی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا ف در سال جاری طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با زیر پوشش قرار دادن 27 هزار و 379 دانش آموز پایه ششم تا نهم در استان سمنان آغاز شد.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.