فریده بزنی بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این کارگاه های آموزشی -تربیتی با هدف پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی ،خود مراقبتی در مقابل آسیب ها و آفت های فضای مجازی در مدارس دخترانه نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز برگزارشده است.
وی پیشبرد برنامه‌های آموزشی و تربیتی مبتنی بر تعالیم دینی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانش‎آموزان و جوانان موثر و کارساز دانست و اظهار کرد: ارتقای سلامت دانش‎آموزان و پیشگیری از آسیب‎ها از مهمترین دغدغه‎های آموزش و پرورش است.
وی افزود: کارگاه‎های آموزشی مهارت‎های زندگی، فرزند پروری ، حقوق ، روش‎های پیشگیری اولیه برای والدین و دانش‎آموزان دختر ، تهیه چک لیست‎های موثر در رابطه با اطلاعات پیشگیرانه ‌یا در معرض خطر به مواد مخدر برای دانش‎آموزان و والدین آنها با دعوت از کارشناسان ارگان‎های مرتبط در مدارس البرز انجام شد.
وی از آسیب های اجتماعی بعنوان دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید یاد کرد و خاطر نشان شد: دولت با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی پیگیر رفع این مشکل در جامعه است.
مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز طلاق را یکی از آسیب های اجتماعی پرخطر در جامعه عنوان کرد و اضافه کرد: در این کارگاه ها پیامدها و آسیب های ناشی از طلاق در جامعه به ویژه برای دختران و مادران مورد بازبینی قرار گرفت .
بیرانوند در ادامه به برگزاری کارگاههای آموزشی برای بانوان در بخش فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: این دوره ها نیز با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر دوره آموزشی آسیب شناسی اجتماعی با موضوع شبکه های اجتماعی اجرایی شد.
وی گفت: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط خود ، فرهنگ ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد لذا با در دستور کار قرار دادن این کارگاه های آموزشی در مدارس تلاش کردیم تا زمینه شناخت افراد را نسیت به آسیب های اجتماعی ارتقاء دهیم.
وی یاد آور شد: شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد، بطوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حلهایی به سلامت جامعه کمک کند.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی فضای مجازی نیز کارشناس پلیس فتا به مشکلاتی در خصوص استفاده بیش از حد شبکه های اجتماعی از قبیل مختل شدن خلاقیت افراد، نامتعادل بودن خواب کافی و کسل شدن روحیه شاد نوجوانان و جوانان، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد، اختلال در وحدت ملی از طریق طرح مسائل نژادی و قومی مطالبی مهمی را برای دانش آموزان و والدین بیان کردند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.