به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمدرضا حاجتی سه شنبه شب در هشتمین یادواره شهدای منطقه گلستان اهواز در مسجد ولایت این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهارکرد: اگر شهدا نبودند ما راه را گم می کردیم و انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود نمی رسید.
وی گفت: شهیدان با نثار خون خود درس مردانگی و ایثار را به ما آموختند و خود جاودانه شدند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ضرورت برپایی یادواره شهدا اظهار کرد: برپایی چنین یادواره هایی به معنای این است که شهدا یاد ما کردند چرا که هنوز ما به آن سطح از معرفت نرسیده ایم که یاد شهدا کنیم و مقام و قرب الهی آنان را درک کنیم.
حجت الاسلام حاجتی با استناد به برخی روایات رسیده از ائمه هدی(ع) که شهدا زنده و شاهد اعمال ما هستند بیان کرد: شهدا به این درجه رسیده اند که شفاعت کنند و حتی حاجات ما را برآورده کنند.
وی با بیان اینکه شهدا ما را یاد می کنند تا ما را زنده و از خواب غفلت بیدار کنند افزود: این ما هستیم که با برپایی چنین یادواره هایی از شهدا کمک می گیریم.
امام جمعه موقت اهواز گفت: شهدا مظهر قدرت معنوی انقلاب اسلامی هستند و این شهدا هستند که انقلاب اسلامی را دوام و قوام می بخشند و خفتگان را به حرکت وا می دارند.
حجت الاسلام حاجتی با تجلیل از شهدای عزیز مدافع حرم بیان کرد: این شهدا برای ادای تکلیف خود همه مشکلات را بر خود هموار کردند و اگر آنان نبودند تکفیری های وهابی بر حرم امام حسین(ع) آب می بستند.
وی گفت: ما باید قدردان همه شهدا و خانواده های معظم شهدا باشیم؛ اینها ذخیره معنوی جامعه ما هستند.
در این یادواره مهدی سلحشور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به یاد مصائب اهل بیت(ع)و شهدا مرثیه سرایی کرد.
بنا به این گزارش طبق برنامه قبلی اعلام شده ، قرار بود سردار سرتیپ سیدمحمدرضا نقدی معاون فرهنگی ،اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره سخنرانی کند که به دلیل فوت والده اش ، به اهواز نیامد.
سردار نقدی پیشتر مسئولیت سازمان بسیج مستضعفین را عهده دار بود.
6065 /6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.