به گزارش ایرنا ماموستا ملا قادر قادری، روز سه شنبه در همایش نقش وحدت اسلامی در امنیت پایدار منطقه ای که با حضور وزیر اطلاعات و علما و روحانیان شیعه و سنی سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد افزود: نسل چهارم انقلاب اسلامی با روحانیان فاصله زیادی دارند که به منظور آگاه سازی آنان و کاهش این فاصله باید از زبان روز جامعه استفاده کرد.
به گفته وی، تفرقه در بین امت اسلام از نقشه های دشمنان بوده و لازم است تمامی اقشار جامعه از این موارد آگاهی کافی داشته باشند تا وحدت امت اسلامی که به عنوان یک دستور از جانب خداوند را جامعه عمل بپوشانند.
امام جمعه پاوه ادامه داد: نقش روحانیان در حفظ وحدت بیشتر از سایر اقشار است که این قشر می توانند با ایجاد وحدت رویه در بین امت اسلامی، جامعه را به سمت ارتقای امنیت سوق دهند تا تمامی آرمان های انقلاب اسلامی در آن تحقق یاید.
ماموستا قادری بابیان اینکه امنیت فیزیکی در جامعه ایرانی به عنوان الگو در جهان و منطقه است افزود: امنیت روانی جامعه به علت برخی آسیب ها از جمله بیکاری در سطح امنیت فیزیکی موجود کشور نبوده و از این رو لازم است مسئولان و مردم برای رفع معضل بیکاری در جامعه تلاش کنند.
دبیر اجرایی کنگره جهانی خطر جریان‌های تکفیری نیز در این آیین گفت: دانش افزایی یکی از اولویت های مهم برای مقابله با جریان های انحرافی و گروهک های تکفیری است.
حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی افزود: باید واقعه را قبل از وقوع پیش بینی و علاج آن را در جامعه اجرا کنیم تا در کمترین و بهترین زمان نتیجه بخش باشد.
به گفته وی، باید با علم، اندیشه و آگاهی در برابر جریان های تکفیری مقابله کرد و علما و روحانیان در این ارتباط مسئول هستند تا جوانان جامعه را با استفاده از علم و دانش به سمت سعادت هدایت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز سه شنبه به منظور شرکت در چند برنامه مختلف وارد سنندج مرکز کردستان شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مسئولین استان قرار گرفته است.
شرکت در همایش وحدت بین علمای شیعه و سنی، نشست با ائمه جمعه استان کردستان، همایش نخبگان و متنفذین و شورای تامین از جمله برنامه های وزیر اطلاعات در سفر به استان کردستان است.
3034/ 6108/ 3020
** خبرنگاران: امید بهمنی و حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.