به گزارش ایرنا، ملیحه یغمایی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و در آن 700 نفر از بانوان حضور پیدا می کنند.
وی افزود: نویسندگان، مقاله های خود را در محورهای گوناگون این همایش شامل 'حضور زنان در عرصه های آموزشی و پژوهشی'، 'زنان و فرآیند رشد جمعیت و تأثیر آن بر توسعه اجتماعی'، 'نقش زنان در سلامت محیط زیست و توسعه پایدار'، 'زنان، اخلاق و حقوق شهروندی'، 'زنان و آسیب های اجتماعی' و 'زن، خانواده و رفاه اجتماعی' به دبیرخانه ارسال کرده اند.
وی با بیان اینکه هر اقدام و عمل باید براساس تعاریف علمی، برنامه ریزی شود گفت: بر این اساس نیاز است تا برای حل مشکلات زنان، اولویت ها و نیاز ها شناسایی شوند.
وی با تاکید بر اینکه خروجی این همایش باید برداشتن گامی برای حل مشکلات بانوان باشد گفت: پشت هر مقاله، مطالعه علمی است بنابراین محتوای این مقالات در برنامه ریزی های آینده قابل اتکا و بهره برداری است.
وی با بیان اینکه مقاله های رسیده به صورت کتابچه به چاپ رسیده و در اختیار دستگاه های مختلف قرار می گیرد افزود: تحقق توسعه اجتماعی بانوان در جامعه نیازمند آموزش های لازم است تا بتوان از ظرفیت ها و توان بانوان استفاده کرد.

*حضور موثر بانوان در عرصه علم
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست به نقش تاثیرگذار بانوان در توسعه جامعه بویژه در عرصه علم اشاره کرد و گفت: اکنون 2 هزار و 397 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در این استان معادل 44 درصد از آنان خانم هستند و 27 درصد از 136 نفر استاد و اعضای هیئت علمی این دانشگاه را بانوان تشکیل داده اند.
علی فیروز نیا درباره همایش زن و آموزش و توسعه اجتماعی اظهار کرد: سخنران محوری این همایش 'فروغ احراری' رییس تشکیلات ارتباطات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه است.
وی افزود: 120 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.

*قدرانی از بانوان برتر
دبیر علمی همایش منطقه ای زنان، آموزش و توسعه اجتماعی هم گفت: 120 مقاله از استان های گلستان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به دبیرخانه این همایش رسیده است که البته ارسال مقاله هنوز هم ادامه دارد.
محبوبه سلیمان پور با اشاره به اینکه 80 درصد از مقاله ها توسط نویسندگان خراسان شمالی ارسال شده است اظهار کرد: حدود 50 مورد از مقاله ها به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.
وی افزود: در این همایش از چند نفر از بانوان برتر و برگزیده استان در عرصه های مختلف قدردانی می شود.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.