به گزارش خبرنگار ایرنا، اسد عبدالهی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد افزود: کارهای بزرگ در جامعه تنها بوسیله مردم انجام می شود و در این میان سمن ها بعنوان حلقه اتصال بین مردم و دستگاه های اداری، نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند.
وی با ابراز خشنودی از وجود چهره های جوان در راس مدیریت سمن های شهرستان خرم آباد افزود: استفاده از نیرو های جوان در این عرصه به معنای ریسک پذیری بالاست که همین مسئله موجب پویایی و دمیدن حس نشاط و سرزندگی در درون این سازمانها خواهد شد
عبدالهی در ادامه به مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد وگفت: فرمانداری خرم آباد ازکسانی که می توانند در برگزاری هر چه منظم تر و بهتر انتخابات کمک کنند استقبال می کند.
وی با اعلام حمایت همه جانبه فرمانداری از این تشکل ها افزود: این حمایت و همراهی همیشگی است اما تا حدی که استقلال این سازمان ها زیر سوال نرود چرا که ارزش و اهمیت این تشکل ها در مردمی بودن آنهاست.
معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی فرماندار خرم آباد نیز در این جلسه از کم توجهی سمن ها نسبت به برخی معظلات اجتماعی انتقاد کرد و گفت: مسئله تکدی گری در شهر خرم آباد امروزه یکی از مهمترین چالش هایی است که در جامعه وجود دارد.
محمود آشناگر افزود: مهربانی و دست و دلبازی مردم خرم آباد موجب سواستفاده بسیاری از متکدیان شده تا آنجا که مهاجرت هایی از کشورهای همسایه نیز با هدف تکدی گری به این شهر انجام می شود.
به گفته وی مراسمی مانند تیراندازی در مجالس شادی از فرهنگ های زشتی است که در آداب و رسوم ما وجود دارد و متاسفانه این رسم در اغلب موارد به شکل خشونت آمیز و در درگیری ها ظهور و بروز پیدا می کند.
آشناگر در پایان سخنان خود تشکیل خانه سازمانهای مردم نهاد را لازم دانست و گفت: تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر ایجاد خانه تشکل های مردم نهاد به فرمانداری ارائه نشده است.
سازمان مردم‌نهاد(سمن)، به تشکل هایی اطلاق می شود که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.