« رضا درمان » روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مدرسه توسط این نهاد غیر دولتی در روستای پرویز آباد شهرستان قاینات در سال 1362ساخته شد.
وی اظهار کرد: جامعه یاوری فرهنگی یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی(سمن) است که با هدف حمایت از دانش آموزان اقدام به مدرسه سازی می کند.
وی با اشاره به اینکه این نهاد علاوه بر مدرسه سازی فعالیت های مدرسه یاری را انجام می دهند گفت: در 2 سال گذشته طرح آموزش حین تولید برای دختران هنرستانی رشته طراحی دوخت در خراسان جنوبی اجرا شد که در این ارتباط 25 هزار دست لباس دوخته شده، توسط جامعه فرهنگی یاوری خریداری و بین دانش آموزان محروم استان توزیع شد.
مدیر عامل جامعه یاوری فرهنگی ادامه داد: این طرح در جشنواره ملی موسسات فنی و حرفه ای هنرستان ها که 2 سال قبل در بیرجند برگزار شد توانست رتبه نخست را کسب کند.
درمان با بیان اینکه 30 پروژه نیمه تمام آموزشی و مدرسه سازی در خراسان جنوبی توسط این موسسه خیریه در دست اقدام است گفت:
امیدواریم بتوانیم این پروژه ها را با کمک افراد خیر هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به اینکه پروژه های آموزش معلمان و کودکان بویژه در مقطه پیش دبستانی در دستور کار این نهاد قرار دارد یادآور شد: طرح « با من بخوان » که به مدت سه سال در خراسان جنوبی اجرا شد امسال توانست جایزه جهانی را از لحاط کیفیت آموزش خواندن و کتابخوانی به کودکان کسب کند.
وی افزود: جامعه یاوری فرهنگی از سال 1362 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، در این مدت ساخت 800 مدرسه را در مناطق محروم متعهد شده و بیش از 90 درصد آنها را تحویل داده است.
درمان ادامه داد: این پروژه ها در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و کهگلویه و بویر احمد متمرکز است، در برخی موارد دامنه فعالیت این سمن به کردستان، گیلان، تهران و اصفهان هم رسیده است.
همچنین امروز و فردا، 6 پروژه مدرسه سازی توسط جامعه یاوری فرهنگی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی یک پروژه آموزشی نیز آغاز می شود.
در این ارتباط یک هنرستان 6 کلاسه با 2 سالن کارگاهی آن و یک سالن چند منظوره در یک مدرسه شهرستان قاینات، یک مدرسه یک کلاسه در سربیشه ، یک سالن چند منظوره آموزشی در بیرجند به بهره برداری می رسد و نیز عملیات اجرایی یک خوابگاه در دبیرستان کاظمی سرایان آغاز می شود.
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.