علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و رونق تولید با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان، افزود: گسترش علوم و دانش در جامعه بشری، کاربرد آن‌ها را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی افزایش داد.

وی، به ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصادی تاکید و بیان کرد: این شرکت‌ها تسهیل و کمک‌کننده تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار با بیان اینکه سمنان دارای ظرفیت‌های بالایی است، تصریح کرد: وجود ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی و تنوع و کیفیت مطلوب مواد معدنی در این استان یکی از زمینه‌های مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به ۲ درصد پهنه کشاورزی در سمنان، خاطرنشان کرد: این بخش ارزش افزوده بالایی برای این استان دارد و تولید پسته سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برای استان ارزآوری دارد.

استاندار سمنان با اشاره به امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی، یادآور شد: برخی از باغ‌ها و زمین های سمنان در شمال این استان به علت سرمازدگی دچار خسارت می شود که دانش‌بنیان‌ها می توانند برای حفاظت از سرمایه‌های مردمی در این بخش اهتمام ورزند.

استان سمنان ۵۸ شرکت دانش بنیان دارد که از این تعداد ۲۰ شرکت نوپا و بقیه تولیدی هستند. 

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.