به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: افزایش مقاومت ملت در برابر تهدیدات در گرو همت و اراده بالا است و دشمن از یکپارچگی و استقامت ملت ایران هراس دارد.
وی بیان کرد: مشکلات موجود با عزم و اراده و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی قابل حل است و همه طیف های جامعه باید همدل و قوی در عرصه های مختلف نقش افرینی کنند و در جبهه خارجی نیز باور مظلومان باشند.
امام جمعه اراک ادامه داد: فعالیت های اقتصادی سالم و مولد در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و هر کس به سهم خود تکالیفش را در قبال اقتصاد مقاومتی ادا کند.
وی عنوان کرد: ظرفیت های استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور نیازمند تحقق حداکثری است و مسئولان و مردم باید مهمترین اولویت خودرا در بهبود کیفیت تولید و حمایت از کالای ایرانی بگذارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: در بحث کشاورزی باید کشت های مقاوم به خشکی و گلخانه ای جایگزین کشت های آب شود زیرا مشکل آب در استان مرکزی جدی است و می طلبد صرفه جویی در بخش های مختلف نهادینه شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان باید در زمینه تسهیلات ارزی و ریالی ویژه باشد تا تولیدکنندگان با ضرر مواجه نشوند و مسیر تولید با انگیزه به پیش رود.
وی تصریح کرد: بیانبانزایی از مهمی است که با توجه به اقلیم استان مرکزی باید در کانون توجه تصمیم سازان باشد تا از تعمیق پیامدهای ریزگردها جلوگیری شود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه رمضان و کلاس انسان سازی و معنویت است و هر مومن می کوشد که بهترین نمره را در شناخت خود و تزکیه نفس داشته باشد.
هفته جهاد کشاورزی، روز جهانی مبارزه با بیابانزایی، سالروز شهادت دکتر چمران، شهدای موتلفه اسلامی و شهادت شهید مدافع وطن علی اکبر معصومی نژاد در جریان مقابله مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان، با اشرار مسلح، از دیگر موراد ذکرشده در خطبه های نماز عید مصلی اراک بود.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.