به گزارش ایرنا آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه دوشنبه در آیین ارتحال امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل در خمین افزود: باید در مسیر رفع مشکلات، توسعه و عمران، دانش و فناوری و حمایت از محرومان در مقابله با دشمن وحدت و انسجام داشت.
وی ادامه داد: امروز ملت با اتحاد و همدلی با تمام توان در برابر بدخواهان می ایستد و ثابت می کند که توطئه های دشمنان بی اثر است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اختلاف سلیقه در جامعه وجود دارد اما مردم و مسئولان در برابر دشمن متحد هستند و با یکدیگر مهربانانه رفتار می کنند و در مقابل دشمن، متحد و یکپارچه با اقتدار می ایستند .
وی گفت: نظام بانکی نیز باید در مسیر رونق تولید داخلی قرار گیرد و مشارکت ها و سرمایه گذاری ها نیز در راستای رونق و شکوفایی اقتصاد کشور هدفگذاری شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه تلاش مضاعف کنند و از خام فروشی خود داری کنند و صنایع تبدیلی، بسته بندی راه اندازی شود.
وی در سخنان دیگر خود گفت: مردمی که امروز برای گرامیداشت امام راحل در مراسم ارتحال آن حضرت حضور یافتند، در روز قدس امسال نیز در راهپیمایی باعظمت این روز پیام خود را به جهان می رسانند و نشان می دهند که پیرو خط امام هستند و به ندای جانشین برحق امام، لبیک می گویند.
عضومجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قدس متعلق به همه ادیان ابراهیمی و توحیدی است وهرگز به دست رژیم اشغالگر وکودک کش اسرائیل نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: مسجد الاقصی پایگاه انبیا واولیاء الهی است وکودک کشان اسرائیلی در فاصله پنج هفته 130 نفر از زنان ومردان فلسطین را به شهادت رساندند و هزاران انسان را به جرم حق طلبی و مظلومیت مصدوم، مجروح و اسیر کردند.
آیت الله دری اظهار کرد: آمریکا تصور می کند با جنایت های خود در گوانتانامو، ترور و کشتار وحشیانه مردم موفق خواهد شد اما باید بداند با وجود امضای جعلی نتانیاهو، ترامپ و بن سلمان و صدها جنایت، قدس برای فلسطین باقی خواهد ماند.
وی افزود: مردم بار دیگر در روز قدس وفاداری خود را به این مکان مقدس و شریف نشان می دهند زیرا در پیروی از رهبر خود مصمم هستند.
امام جمعه خمین نیزدر این آیین گفت: اقشار ضعیف جامعه ، مددجویان نهادهای حمایتی و کارگران باید در شمار افزایش ضریب حقوق قرار گیرند.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به اینکه مردم همواره پشتیبان اصلی نظام بودند، افزود: مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند چرا که برای ایجاد و حفظ این نظام خون های زیادی دادند.
وی ادامه داد: مسئولان در تمام رده های مدیریتی وظیفه دارند با رفتاری شایسته و اخلاق حسنه با مردم برخورد کنند چراکه برخورد نامناسب چهره نظام اسلامی را خدشه دار می کند.
امام جمعه خمین اظهار کرد: انقلاب ایران در این سالها قوی تر و دشمن ضعیف تر شده است و امروز برخلاف تصور دشمن، ایران با عظمت در اوج قدرت قرار دارد.
حجت الاسلام حسینی گفت: نباید خدمات مسئولان به نظام را نادیده گرفت و در جهت توسعه و عمران کشور تلاش مضاعف کرد.
وی، خمین را آبروی نظام دانست و تصریح کرد: زادگاه امام راحل متعلق به نظام و جهان اسلام است و از نظر اشتغال و مبلمان شهری باید ساماندهی شود.
شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب هرساله میزبان عاشقان روح الله در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است و آیین ارتحال و نشست شورای اداری استان مرکزی در بیت تاریخی امام امت در خمین برگزار می شود.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.