مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح توانمندسازی و آموزش سیار زنان عشایر در استان اجرا می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، شهلا تاجفر در کارگروه زن و خانواده که امروز دراستانداری برگزار شد، از برگزاری ۶۰۰ ساعت کلاس آموزشی سیار برای زنان عشایر روستایی استان خبر داد و گفت: این کلاس های آموزشی سیار برای ۸۵ نفر از زنان عشایر روستایی استان برگزار شده است، تا گام مهمی را در راستای محرومیت زدایی و ریشه کنی بی سوادی برداشته شود.

وی افزود: برنامه آموزش سیار و توانمند سازی بانوان عشایر استان برای اولین بار در سطح کشور در بخش های آموزش خیاطی، گیاه شناسی و قالیبافی در شهرستان های ارومیه ، خوی، ماکو، سلماس و نقده را اجرا شده است.

تاجفر ادامه داد: با اعلام سازمان امور عشایری ۱۹ هزار بی سواد عشایر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۷ درصد مختص زنان است.

وی اظهار کرد: ۴۰ درصد محصولات صنایع دستی استان مختص بانوان عشایر است به همین منظور نمایشگاهی ازمحصولات بانوان عشایر اواخر مهرماه سال جاری در محل نمایشگاههای پارک جنگلی ارومیه برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تشکیل بازارچه های مشاغل خانگی که از مصوبات وزارت کشور در حوزه زنان و خانواده است، ادامه داد: این امر می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در اجرای ابلاغ رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

تاجفر بیان کرد: توانمندسازی زنان از اولویت های مهم کارگروه های زنان و خانواده بوده و به آن توجه خاص می شود چرا که پیش نیاز توسعه کشور در زمینه های مختلف، توانمندسازی زنان در سطح جامعه است.

وی تقویت مشاغل عشایری را یکی از ساختارهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: حضور زنان کار آفرین و زنان سرپرست خانوار در عرصه تولید علاوه بر خودکفایی زنان می توانند در تولید نقش اساسی داشته باشند و در این استان ۲ هزار زن کارآفرین وجود دارد که می تواند در توسعه اشتغال استان موثر باشد.

وی گفت: زنان عشایر عناصر تولید کننده کشور هستند که محصولات تولیدی دانی و صنایع دستی در دستان این قشر زحمت کش است و نباید از این عنصر تاثیر گذار به سادگی گذشت و برای اینکه بتوانیم محصولات این قشر را در جامعه گسترش دهیم تبدیل صنایع تولیدی عشایر از سنتی به صنعتی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.