به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پارلمان مشورتی زنان خراسان رضوی افزود: شکل گیری پارلمان مشورتی زنان طرح ابتکاری از سوی خراسان رضوی بوده و برای کمک به رسیدن به اهداف سند چشم انداز راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های زنان باید از کارهای نمادین و تبلیغاتی پرهیز کرد لذا پارلمان مشورتی زنان خراسان رضوی باید مجلس شور واقعی باشد که تحقق این مهم نیاز به حضور جدی زنان در این مجلس دارد.
وی گفت: زنان می توانند براساس کمیسیون های پنج گانه که برای پارلمان مشورتی زنان تعریف شده است، طرح های خود را در قالب مصوبات این پارلمان به منظور غنی تر کردن مصوبات شورای برنامه ریزی و اشتغال استان ارائه دهند.
رشیدیان افزود: یکی از آفت هایی که می تواند پارلمان مشورتی زنان را تهدید کند، این است که این پارلمان را به حزب یا جناحی نسبت دهند، در حالی که تلاش شده است همه بانوان عضو هر گروه و جناحی بدون هیچ محدودیتی در این پارلمان حضور داشته باشند اما باید مراقبت شود که این پارلمان را به یک سلیقه خاص نسبت ندهند.
وی اظهار کرد: هیچ کس بهتر از بانوان نمی تواند برای ارتقای جایگاه آنان در جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی مرتبط با زنان نقش آفرینی و تصمیم گیری کند.
وی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی، نقش زنان در ارتقای کیفیت تولیدات واضح و مبرهن است که امیدواریم پارلمان مشورتی زنان در حوزه شناسایی توانمندی های اقتصادی زنان و برداشتن موانع در جهت توسعه اقتصادی گام های موثر بردارد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از مسائل محوری دولت آقای روحانی است، افزود: بانوان، قشر مظلومی هستند که باید به حقوق آنان توجه ویژه شود زیرا موارد متعدد از تضییع حقوق شهروندی بانوان در حوزه اجتماعی وجود دارد.
وی اظهار کرد: من فمینیست نیستم و اعتقادی به فمینیسم نیز ندارم اما از نظر من زن و مرد هر 2 انسان هستند و از حقوق برابر برخوردار می باشند و باید برای تعالی آنان حقوق یکسان قائل شد.
وی گفت: در حوزه پرداختن به حقوق انسان ها چه زن و چه مرد، باید بدون خارج شدن از حد تعادل و افراط زدگی، نگاه دینی منطبق بر ارزشهای اسلامی داشت.
استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد، مشارکت واقعی، نظام مند و مستمر جامعه بانوان با دستگاه های اجرایی در قالب شکل گیری پارلمان مشورتی زنان استان محقق گردد.
پارلمان مشورتی زنان در 28 شهرستان استان با 113 عضو تشکیل شده که امروز اعضای پارلمان استانی زنان خراسان رضوی از طریق رای گیری انتخاب شدند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.