محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 97 تمامی شهرهای استان سمنان با مشکل جدی کم آبی مواجه بودند، پیش بینی می شود با بارش اخیر این چالش برای سال 98 تا حدود زیادی به صورت موقت کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 2 شهر سمنان و شاهرود با کمبود آب 150 و 200 لیتر بر ثانیه در زمان اوج مصرف مواجه هستند که با حفر چاه برای تامین کسری آب در این مناطق تلاش می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: رفع چالش 100 درصدی آب در شهرهای استان نیازمند انتقال آب از سایر حوزه هاست که با تلاش مسئولان در سال جاری این طرح ها در گام اجرایی قرار می گیرد.
طاهری اضافه کرد: با توجه به بارش مطلوب در فصل های سرد سال، به طور حتم چالش های کم آبی که در سال گذشته مردم استان سمنان با آن دست و پنجه نرم کرده بودند در تابستان 98 نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: فرهنگ سازی برای صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف از اقدام های مهم برای جلوگیری از قطعی آب آشامیدنی در زمان اوج مصرف در فصل گرم سال است.
به گزارش ایرنا، تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
1.5 درصد از مشترکان آب و فاضلاب شهری کشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگی در استان به ازای هر نفر 155 لیتر بر ثانیه است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.