مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به نیاز استان به آب انتقالی گفت: متاسفانه برداشت های بی ‌رویه و شرایط جغرافیایی باعث شده تا بخش اعظمی از منابع آب یزد شور و غیرقابل شرب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اسلامی در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد که با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد اظهار داشت: منابع ابی داخل استان به دلیل کیفیت نامناسبی که دارد بیشتر برای کشاورزی و مصرف صنعتی مورد استفاده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تامین آب شرب در استان یزد وجود دارد، ادامه داد: آب انتقالی تنها برای شرب مردم مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه مطرح می شود در کشاورزی مصرف شده کذب است.

اسلامی با تاکید بر اینکه تمام آب انتقالی به یزد جز برای شرب مردم مصرف دیگری ندارد عنوان کرد: با بررسی اب انتقالی و میزان آن در فصول مختلف سال می توان تایید کرد که این آب فقط در شرب و بهداشت مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به طرح موضوعاتی در خصوص مصرف اب انتقالی در زمینه صنعت و کشاورزی اظهار داشت: همه کشور می دانند که مردم یزد در تامین آب شرب به شدت مشکل دارند بنابر این دلیل نیست تا آب شرب را برای صنعت و کشاورزی مصرف کنند و حیات خود را به خطر بیندازند.

وی با بیان اینکه اگر حیات در این استان نباشد، صنعت و کشاورزی نیز وجود نخواهد داشت اضافه کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته آب انتقالی به یزد 40 درصد کاهش داشته اما با این وضع مردم یزد نجابت به خرج داده و با صرفه جویی، آب بی کیفیت داخلی را مصرف کردند.

اسلامی با بیان اینکه یزد تابستان و بهار سختی را از نظر آبی پشت سر گذاشت افزود: تامین آب از نیازهای حیاتی استان یزد است زیرا تنها حدود ۶۰ درصد آب شرب را می‌توان از طریق منابع داخلی تامین کرد .

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان های استان کیفیت اب از منابع داخلی به حدی پایین است که برای شرب باید با اب انتقالی مخلوط شود گفت: شهرستان‌هایی میبد، اردکان، بافق و بهاباد از کیفیت بسیار پایین در آب شرب برخوردار هستند به طوری که مجبور به استفاده از آب شیرین کن و ایستگاه‌های برداشت آب هستیم تا آب مردم تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد خواستار تشریح شرایط آبی یزد و بحرانی که مردم در این زمینه دارند در استان های همجوار شد و عنوان کرد: هموطنان ما در استان های همجوار باید بدانند که در استان کویری و خشک یزد آب شرب واقعا یک نیاز حیاتی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.