احمد هجرانفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تمام روزهای سال برای تامین و توزیع عادلانه آب شرب تلاش بسیاری از سوی این شرکت صورت می گیرد اما این تلاش در ماههای گرم سال چند برابر می‌شود تا مردم در روزهایی که به دلیل افزایش دما بیشتر به آب نیاز دارند از این مایه حیاتی بی نصیب نباشند که در این بین مدیریت مصرف از سوی مردم نیز بسیار حایز اهمیت است.
وی اظهار داشت: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه‌هایی که کارشناسان توصیه می‌کنند در صدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.
هجرانفر با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است، اظهار کرد: آب یک موهبت الهی است و از آن به عنوان یک کالای بدون جایگزین نام برده می شود بنابراین استفاده صحیح و بهینه از این نعمت خدادادی ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب در جامعه، گفت: با توجه به افزایش دما و گرمای تابستان به منظور جلوگیری از کم آبی و مصرف بی رویه و غیر منطقی آب، الگوی اصلاح مصرف در جامعه باید ترویج شود.
این مسئول، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه های جمعی را در زمینه مصرف بهینه آب بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف صحیح آب به جای اسراف و مصرف نادرست در جامعه شد.
هجرانفر با بیان اینکه در زمان اوج گرما 20 درصد کمبود آب در قزوین قابل مشهود است،افزود: در صورت صرفه جویی 10 درصدی ، از فصل تابستان به خوبی و با کم ترین مشکل گذر خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در ادامه به قطعی هفت ساعته آب در هفته گذشته در برخی مناطق قزوین اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مشکل قطعی آب در این مناطق برطرف شده است.
هجرانفر به دلیل قطعی آب ساعات گذشته در برخی مناطق استان قزوین اشاره کرد و گفت: افزایش دما و بالارفتن مصارف توسط مردم و نیز سوختگی پمپ 2 حلقه چاه اصلی تامین کننده آب شرب شهر قزوین، باعث شد برای حفظ ذخایر آبی مخازن، برنامه مدیریت و کاهش فشار آب در سطح شهر قزوین اجرا شود که اثر آن در مناطق شمالی قزوین نظیر پونک و مینودر بیشتر احساس شد.
وی در پایان گفت: برای جبران این کمبود آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار، به مناطق شمالی شهر صورت گرفت.
در حال حاضر شرکت آبفای شهری استان قزوین دارای 262 هزار مشترک آب و فاضلاب است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.