عبدالرضا خلیلی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با تاکید بر این مطلب افزود: به دنبال افزایش مصرف آب در فصل تابستان باید با انجام برنامه های فرهنگی ، سطح آگاهی جامعه را نسبت به مصارف آب بالا ببریم و مشترکین را نسبت به محدودیت های منابع آب شرب آگاه نماییم.
وی بیان کرد: نقش رسانه‌های جمعی و دستگاه های فرهنگی در خصوص رعایت الگوی مصرف آب و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه بسیار مهم است بنابراین انتظار همکاری بیشتر رسانه‌های جمعی را داریم تا مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف به یک فرهنگ و اصل مورد توجه تبدیل شود.
خلیلی با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب و کاهش چشمگیر رشد مصرف در بین مشترکین طی دو سال اخیر گفت: در سالهای گذشته در روزهای پیک مصرف آب ، میزان رشد مصرف مشترکین به 6 در صد می رسید که خوشبختانه به دنبال افزایش آگاهی جامعه نسبت به مصرف بهینه آب و محدودیت منابع آب شرب ، این رقم به 2 درصد کاهش یافته و در سال 95 نیز رشد مصرف آب مشترکین 8/1 بوده است.
مدیر عامل شرکت آبفای مرکزی خاطرنشان کرد : با فعالیت و برنامه ریزی شبانه روزی همکاران من در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، در سالهای گذشته برای عبور از بحران کم آبی ، در حوزه ساختاری برای شهر هایی از استان که دچار کم آبی بودند اقدامات اساسی را انجام داده ایم که از جمله این طرح ها می توان به آب رسانی به شهر ساوه از سد الغدیر،آب رسانی به شهر های نیم ور و دلیجان از سد کوچری اشاره نمود.
خلیلی در ادامه ی این گفت و گو به هدررفت 20 درصد مصرف آب در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این میزان هدر رفت از متوسط کشوری حدود 6 درصد کمتر است اما باید تلاش کرد تا این میزان سالانه به یک تا 2 درصد کاهش پیدا کند. برای جلوگیری از هدر رفت آب، سالانه باید پنج درصد از شبکه آب استان اصلاح شود که سال گذشته 200 کیلومتر از شبکه آب استان اصلاح و نوسازی شد.
خلیلی بیان کرد: در حال حاضر 60 درصد از منابع آب مورد نیاز شهر اراک از سد کمال صالح و 40 درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.منابع آب موجود در سد کمال صالح اراک برای شرب این شهرستان اختصاص دارد و هرگز به استان های مجاور منتقل نخواهد شد.
وی شاخص برخورداری از تاسیسات فاضلاب در استان را 65 درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص در کشور 42 در صد است و استان مرکزی 23 درصد نسبت به شاخص کشوری در این بخش رشد داشته است که طبق اهداف و برنامه ریزی ها تا پایان سال جاری این شاخص به 70 درصد خواهد رسید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 688673
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.