داراب بیرانوندی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تابستان امسال به دلیل افزایش گرمای هوا، مصرف آب شهروندان ایلامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت که بیشتر این افزایش مصرف مربوط به بخش خانگی است.
وی بیشترین میزان مصرف آب را مربوط به شهر ایلام با سه میلیون و 292 هزار و 272 مترمکعب دانست و افزود: در مجموع میزان مصرف آب در سطح استان پنج درصد و در شهر ایلام هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام متوسط مصرف ماهانه هر مشترک آب در استان را 17 مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: حجم تولید آب در این استان سالانه بیش از 40 میلیون مترمکعب است که 40 درصد از این میزان بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می رود.
بیرانوندی میزان مصرف آب آشامیدنی در سال گذشته را بیش از 31 میلیون متر مکعب آب بیان کرد و گفت: 30 درصد مشترکان در این استان به طور میانگین ماهانه 20 تا 40 مترمکعب و یک درصد دیگر نیز بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می کنند که این میزان بیشتر از الگوی مصرف (20 متر مکعب) است.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است، اضافه کرد: آب یک موهبت الهی است و از آن به عنوان یک کالای بدون جایگزین نام برده می شود بنابراین استفاده صحیح و بهینه از این نعمت خدادادی ضروری است.
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه های جمعی را در زمینه مصرف بهینه آب بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف صحیح آب به جای اسراف و مصرف نادرست در جامعه شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 195 هزار مشترک آب و فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفای شهری استان ایلام قرار دارند.
منبع اصلی تامین کننده آب آشامیدنی شهر 200 هزار نفری ایلام سد چم گردلان است که ضمن تامین آب شهروندان مرکز استان روستاهای حاشیه ای شهر نیز از این سد برای مصارف خود استفاده می کنند.
این سد با حجم ذخیره 72 میلیون متر مکعب آب با اختلاف 850 متر ارتفاع به شهر ایلام منتقل شده و سالانه 14 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز آشامیدنی اهالی شهر ایلام را تامین می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ***انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.