کلیم الله وثوقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 6 پروژه ملی راهسازی با 15 کارگاه در این استان فعال است که طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال های آینده و با تزریق اعتبارات لازم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی، اظهار کرد: محور زنجان - گیلوان - منجیل(استان گیلان) یکی از پروژه های مهم راهسازی این استان است که طی بازدید معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تدابیر لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز آن اندیشیده شد.
وثوقی افزود: بر این اساس مقرر شد از طریق بخش خصوصی برای قطعه 20 کیلومتری این محور اعتبار 100 میلیارد تومانی آن از طریق انعقاد تفاهم نامه تامین شود.
وی بیان کرد: قطعه یاد شده یکی از بخش های مهم و حیاتی محور زنجان -گیلوان - منجیل به شمار می رود و در صورت جذب سرمایه گذار و تامین منابع لازم آن، اجرای این پروژه شتاب بیشتری خواهد یافت و در مدت سه سال به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی، با بهره برداری از این پروژه مهم راهسازی در استان مدت سفر به استان گیلان نیم ساعت کاهش خواهد یافت و تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و امور حمل و نقل به دنبال دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: جاده (سه راهی) سلطانیه - همدان (سلطانیه - قیدار - همدان) از دیگر اولویت های راهسازی این استان محسوب می شود که تلاش شده اعتبارات خوبی به این پروژه تخصیص یابد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه جزو مصوبات ریاست جمهوری در سال 93 و اقتصاد مقاومتی استان بوده که طی بازدید معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع مورد نیاز اجرای کمربندی قیدار از طریق اسناد خزانه اسلامی تاکید شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه را شامل می شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.