به گزارش ایرنا، 22 آذر امسال احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها از حیف و میل شدن 21 میلیارد تومانی محور خدابنده سخن گفته و اعلام کرده بود که این مبلغ سال گذشته و با رایزنی انجام گرفته برای این پروژه جذب شد و این موضوع حتی به دیوان عدالت اعلام شده تا با متخلفان برخورد شود.
این موضوع موجب شد تا کلیم الله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به همران معاون خود به مسائل مطرح شده و در ارتباط با این پروژه مطالبی را با خبرنگاران در میان بگذارد و توضیحات لازم را ارائه کند.
وی اظهار کرد: جاده (سه راهی) سلطانیه - همدان (سلطانیه - قیدار - همدان) یکی اولویت های مهم استان بشمار می رود که تلاش شده اعتبارات خوبی به این پروژه تخصیص یابد.
مدیر کل راه وشهرسازی استان زنجان ادامه داد: این پروژه جزو مصوبات ریاست جمهوری در سال 93 و اقتصاد مقاومتی استان بوده و برای تکمیل ان باید منابع مورد نیاز تامین شود.
این مسئول ادامه داد: از مجموع 40 میلیارد هزینه شده در این محور، 20 میلیارد تومان آن در کمربندی خدابنده هزینه شده و این در حالی است قیمت روز این پروژه 60 میلیارد تومان است.
به گفته وی، برای تکمیل این پروژه 40 میلیارد تومان مورد نیاز است و در صورتی که 20 میلیارد تومان آن تخصیص یابد این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: با اعتبار ناچیزی که طی سال آینده برای این پروژه پیش بینی شده نمی توان تکمیل کرد و از طرفی اسناد منابع مالی تخصیص یافته به تمامی پروژه های این اداره کل تعریف شده و در ذیحسابی' نماینده دارایی 'وجود دارد و دیوان محاسبات نیز کنترل می کند.
وثوقی تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته به تمامی پروژه های عمرانی این اداره در همان پروژه خاص تعریف و هزینه شده و در جایی دیگر هزینه نمی شود.
وی یادآوری کرد: بر این اساس اعتباری که برای محور سلطانیه - خدابنده - کبوتر آهنگ همدان نیز پیش بینی شده برای مطالبات پیمانکاران و مشاوران و تملک اراضی انجام گرفته است.
این مسئول گفت: تمامی نظارت ها بر نحوه هزینه کرد پروژه های این اداره کل وجود دارد و نمی توان حتی یک ریال را برای پروژه دیگری اختصاص داد.
مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس بیشترین منابع اختصاصی این اداره کل به پروژه کمربندی خدابنده اختصاص یافته و تلاش می شود به بهره برداری برسد.
وی، رقم تخصیص یافته به این پروژه در سال گذشته را 14 میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اظهار نظرهای مختلف در مورد این پروژه و یا پروژه های دیگراین اداره کل اشکالی ندارد، اما برای ارائه مطالب باید به اطلاعات اداره کل راه شهرسازی رجوع شود.
وثوقی افزود: اداره کل راه وشهر سازی متولی این پروژه بوده و فرد دیگری نمی تواند اطلاعات قابل قبول ، دقیق و اسناد ی را بتواند در این ارتباط ارائه کند.
مدیر کل راه وشهر سازی استان زنجان تاکید کرد: رقم اعلام شده برای این پروژه در طی سال جاری اعم از پیمانکاران، مشاوران و تملک اراضی پرداخت شده و ریز اسناد مالی آن نیز موجود بوده و اگر مراجع رسمی بصورت قانونی موارد مورد نظر را درخواست کنند به صورت کتبی ارائه میشود و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز ادامه داد: محور (سه راهی) سلطانیه - همدان(سلطانیه - قیدار - همدان) طرح ملی بوده و 2 استان در اجرای این پروژه مشارکت دارند .
مسعود بیات منش افزود: طی مکاتبات انجام گرفته طی سال گذشته با مقامات عالی استان 14 میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این پروژه تخصیص یافته و این رقم نیز به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس از مجموع مبلغ 12 میلیارد تومان به سهم استان زنجان و 2 میلیارد دیگر به استان همدان تخصیص یافت.
بیات منش افزود: اسناد پرداختی تمامی مبالغ پرداختی این پروژه موجود بوده ودر واقع منابع تخصیصی به این پروژه حیف و میل نشده است.
وی بیان کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که تمامی پروژه های راهسازی استان زنجان بر مبنای کار کارشناسی، برنامه ریزی شده و از همه مهمتر اقتصادی تر انجام می گیرد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در سه فاز اتمام کمربندی خدابنده، سلطانیه تا قیدار و قیدار به کبودر آهنگ (همدان) انجام خواهد شد.
وی پیش از این اعلام کرده بود، این پروژه به مسافت 105 کیلومتر احداث خواهد شد که از این میزان 75 کیلومتر در دست پیمانکار قرار دارد و 30 کیلومتر باقیمانده آن در دست واگذاری به پیمانکار است که در مجموع این جاده طی مدت چهار سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرده بود: تاکنون 40 میلیار تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن نیز 120 میلیارد تومان مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه را شامل می شود.
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.