امیر امینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های راه و شهرسازی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در سطح کشور مکانیزمهایی از قبیل استفاده از اوراق خزانه اسلامی در لایجه بودجه سال 97 و منابع اعتباری لحاظ شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی 19 هزار قرارداد پروژه با پیمانکاران، مشاوران و تامین کنندگان تجهیزات در دست اجرا دارد که بصورت مسقیم اشتغال 130 هزار شغل در این بخش ایجاد کرده و این رقم با احتساب خانواده های آنها 400 هزار نفر را شامل می شود.
امینی افزود: یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه، حفظ اشتغال در حوزه پروژه های تعریف شده است و بر این اساس باید مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

*** کاهش 40 درصدی اعتبارات بخش حمل ونقل در بودجه سال آینده
این مسئول با اشاره به کاهش 15 درصدی اعتبارات بخش تملک دارایی های سرمایه ای دولت در لایحه بودجه 97 ادامه داد: در همین دوره اعتبارات بخش حمل و نقل این وزارتخانه در بودجه سال آینده 40 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: ساز و کارهای برای حل این مشکل از قبیل استفاده از منابع بخش خصوصی اندیشیده شده تا پروژه های بخش حمل و نقل همچنان فعال باقی بماند.
امینی افزود: تعدادی پروژه های اجتماعی محور در حوزه راه بدون جاذبه اقتصادی وجود دارد که از وظایف حاکمیتی است که منابع مورد نیاز آن را تامین کند.
به گفته وی، 132 هزار میلیارد تومان منابع لازم مربوط به تعهدات قانونی سال جاری است که این رقم در بودجه سال آینده پنج هزار میلیارد تومان است که با این منابع اجرای تعهدات 40 سال به طول می انجامد و باید در تعداد پروژه ها بازنگری شود.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهر سازی ادامه داد: تا پایان سال جاری 2 هزار کیلومتر بزرگراه، 270 کیلومتر آزادراه و 800 تا 1000 کیلومتر از راه های اصلی با اعتبار 6000 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: بودجه امسال وزارت راه شهرسازی هشت هزار میلیارد تومان بود که هفت هزار و300 میلیارد تومان آن مربوط به بخش حمل و نقل است که از این رقم پنج هزار و 850 میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه تخصیص داشته است.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه چهار هزار کیلومتر آزاد راه با اعتبار بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان در کشور احداث می شود که 30 درصد آن معادل 15 هزار میلیارد تومان از طریق منابع وزارتخانه و مابقی از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.
وی همچنین پروژه کلور به درام را یکی از پروژه های مهم این استان اعلام کرد که منابع لازم آن از طریق فاینانس و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: منابع مورد نیازبرای تکمیل این پروژه 100 میلیارد تومان است که با بهره برداری کامل از آن، زمان سفر از طارم به استان های شمالی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا،، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه در استان زنجان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 100 کیلومتر راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.