بهنام اوجاقلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۱۸۰ هزار تن محصول انگور از باغات استان زنجان برداشت شد اما پیش‌بینی ۲۴۰ هزار تن بود که سرمازدگی، کاهش میزان برداشت را موجب شد.

وی با بیان اینکه میزان باغات انگور در این استان  ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار است که ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار آن در مرحله باردهی است، اظهار داشت: ۵۰ درصد انگور تولیدی استان زنجان به‌صورت تازه‌خوری مصرف شده و مابقی نیز تبدیل به کشمش می‌شود.

اوجاقلو با بیان اینکه برداشت انگور از تاکستان‌های زنجان از اویل شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه می‌یابد، انگور، سیب و زیتون، بیشترین محصول باغی استان زنجان را به خود اختصاص داده است افزود: در این میان، انگور بیشترین سهم را نسبت به ۲ محصول دیگر (سیب و زیتون) دارد.

وی با بیان اینکه فخری، شاهانی، یاقوتی، قره اوزوم (انگور سیاه)، عسگری، بیدانه سفید و قرمز ازجمله ارقام انگور تولیدی این استان می‌باشد که بیدانه سفید (کشمشی) بیشترین قالب رقم است.

اوجاقلو با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های این استان محصول باغی انگور به چشم می‌خورد اما بیشترین تاکستان‌های این استان مربوط به شهرستان‌های ابهر و خرمدره است، تصریح کرد: انگور از مهم‌ترین محصولات تولیدی استان زنجان است و مردم زنجان نیز رغبت بیشتری به خرید این محصول دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده از وجود ۲ هزار هکتار باغات انگور برخوردار است، گفت: داربستی و روسیمی کردن درختان انگور، راهکاری برای افزایش بهره‌وری و تولید در واحد سطح است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.