مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: گرمای بیش از حد هوا و تداوم آن باعث آفتاب سوختگی 30 درصد از محصول انگور در این شهرستان شد.

حسین محمدی درگفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن، گفت: سطح باغات انگور شهرستان هزار و 50 هکتار است که با میانگین تولید 20 تن در هکتار بیش از 20 هزار تن محصول انگور برداشت می شود که براثر گرمای هوا 30 درصد آن دچار آفتاب سوختگی شده است.

وی ارقام انگور تولیدی بردسکن را پیکامی، عسکری، رازقی، صاحبی و سبزمال اعلام کرد و گفت: رقم غالب شهرستان  پیکامی است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن عنوان کرد: 30 درصد از محصول انگور تولیدی شهرستان صرف تازه خوری و 70 درصد آن تبدیل به کشمش می شود.

وی از اجرای طرح سایبان به صورت پایلوت در هزار و 500 متر مربع از باغات انگور و انجیر در روستای شفیع آباد و باب الحکم خبرداد و گفت: این طرح با هدف جلوگیری از آفتاب سوختگی و افزایش بهره وری آب اجرا شده است. 

مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: سطح باغات انجیر در بردسکن 200 هکتار است که به طورمیانگین از هرهکتار 20 تن انجیر تر و 4 تن انجیر خشک برداشت می شود.

محمدی افزود: شهرستان بردسکن به لحاظ سطح زیرکشت و تولید محصول انجیر رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد:  50 درصد انجیر تولیدی شهرستان  صرف تازه خوری به اقصی نقاط استان  ارسال  می شود و  50 درصد آن  به کارخانه های کمپوت سازی حمل می شود.

وی یکی از علل تاخیر در برداشت محصول انجیر را گرمای بیش از حدا هوا و تداوم آن اعلام کرد و گفت: تداوم گرما باعث کاهش 15 درصدی  تولید محصول انجیر به لحاظ کمی و کیفیتی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.