سید محمد رستگاری روز شنبه در شورای کشاورزی شهرستان که با دستور کار بررسی راه‌های مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی گلخانه‌های بدون پروانه بهره برداری برگزار شد، افزود: با توجه به گذشت چند سال از درگیری مناطق مختلف با این آفت، باید با مشارکت حداکثری در جهت کنترل هرچه بهتر آن اقدام کرد.

وی بر لزوم نقش آموزش در آگاهی بخشی کشاورزان توسط ادارات مربوطه و همچنین جدیت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و استفاده از ظرفیت و مشارکت حداکثری مردم و لزوم در نظر گرفتن اعتبار کافی از طرف سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

فرماندار یزد یکی از اولویت‌های شهرستان را ارتقای وضعیت گلخانه‌ها دانست و سیاست استان را حمایت از گلخانه‌داران و تولید و توسعه منطقی با روش‌های جدید و حداکثر بهره‌وری بیان کرد.

رستگاری هدف از تشکیل ایین شورا را بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و حمایت از آن‌ها عنوان کرد و خواستار تشکیل کارگروه زیرمجموعه شورای کشاورزی در محل بخشداری مرکزی با رویکرد همکاری با کشاورزان و رعایت مسائل زیست محیطی شد.

همچنین مهدی حاج حیدری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد مطالبی را در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای تشکیل اولین جلسه شورای کشاورزی شهرستان بیان کرد.

وی هدف از  تشکیل شورا را استفاده حداکثری از نظر صاحب نظران بویژه کشاورزان و دامپروران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنایع کشاورزی و دامی در بهبود و افزایش کمی و کیفی محصولات و اقدام در جهت رفع مشکلات عنوان کرد .

۷۵۳۷/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.