مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز کشت گوجه فرنگی پائیزه به روش نشایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عبدالحمید احمدی شنبه 19 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: کشت گوجه فرنگی پاییزه به روش نشایی از اواسط مرداد ماه در سطح این شهرستان آغاز شده که مراحل کاشت آن تاکنون در بیش از 30 هکتار از مزارع به پایان رسیده است.

وی با اشاره به زمان برداشت این مزارع از ابتدای آبان ماه، افزود: پیش‌بینی می‌شود  در صورت عدم مواجه با سرمای زود رس و دیگر عوامل خسارت زا، از هر هکتار مزرعه گوجه فرنگی به طور میانگین 50 تن محصول برداشت شود .

احمدی ادامه داد: در کشت گوجه فرنگی بصورت نشایی، نشاء‌ها در سینی کشت و در گلخانه تهیه می‌شود و استفاده از بذرهای هیبرید و ضدعفونی شده تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه به منظور بالا بردن بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی در تمام دنیا کشت محصولات زراعی به روش نشایی مرسوم است، گفت: یکنواختی مزرعه، کاهش مصرف نهاده‌های کشاورزی ازجمله بذر و سموم نباتی، کاهش هزینه‌های کارگری به ویژه در عملیات وجین از سایر مزایای کشت نشایی است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.