علی باقرزاده چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا سطوح کشاورزی مجهز شده به آبیاری نوین این استان را 94هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پنج هزار هکتار نیزدر دست انجام است که با توجه به پیشرفت فیزیکی بالا تاپایان بهارامسال به مرور مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی اظهار کرد:این حمایت ها موجب شده تا مقدمات اجرای سامانه های آبیاری نوین در سطح سه هزارهکتار دیگر از اراضی کشاورزی این استان نیز فراهم شود که تابستان امسال عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به حمایت دولت یازدهم از طرح های آبیاری نوین ابراز داشت: طی کمتر از چهارسال فعالیت این دولت (92تا95) حدود27هزار هکتار از سطوح کشاورزی (باغی و زراعی) این استان به آبیاری نوین مجهز شده است.
باقرزاده یادآورشد: طی سالهای 74تا91(17سال) هر سال سه هزارو 823هکتار از زمینهای کشاورزی هرمزگان به آبیاری نوین مجهز شده درحالیکه در دولت تدبیر و امید این طرح ها هر سال در سطح هشت هزار و 330هکتاراجرا شده است.
وی از مجهز کردن تمام زمین های کشاورزی مستعد این استان به سیستم های آبیاری نوین از مهم ترین اهداف این سازمان در راستای مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی نام برد و گفت: در صورت تامین اعتبار9 هزار هکتار از دیگر تاپایان امسال به این سامانه ها مجهز می شوند.
باقرزاده از مهم ترین مزایای این طرح به ارتقای راندمان بهره وری آب ، کاهش هزینه های کارگری و بهره گیری از فن آوری روز برای افزایش تولید اشاره کرد.
مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ابراز داشت: 85درصد هزینه های اجرای طرح های آبیاری نوین را دولت پرداخت می کند و بهره برداران می توانند با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت سهم آورده خود را تامین کنند.
در جدید ترین آمارهای منتشره از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، وسعت زمین های کشاورزی این استان 160هزار هکتار(51درصد زراعی و 49درصد باغی) با تولید سالانه افزون بر 2 میلیون و200هزارتن محصول اعلام شده است.
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.