جهانبخش طیبی دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ زورخانه فعال در استان وجود دارد و از این تعداد سه زورخانه مربوط به اهواز است که در مقایسه با جمعیت این شهر تعداد بسیار کمی است به همین دلیل با پیگیری هایی که انجام دادیم قرار شد یک زورخانه بزرگ و استاندارد در کلانشهر اهواز احداث شود.

وی ادامه داد: این زورخانه در منطقه زیتون کارگری اهواز بوده و فضایی به مساحت یک هزار مترمربع برای آن در نظر گرفته شده ، همچنین استاندار خوزستان بودجه خوبی را به این کار اختصاص داده و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز باید پیمانکار طرح را مشخص کند.  

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان افزود: شهرستان اهواز به ویژه در مناطقی همچون گلستان، کیانپارس، فرهنگ‌شهر و دیگر مناطق تازه تاسیس نیازمند زورخانه است تا از رکود فعلی خارج شود.

وی ادامه داد: چندی پیش در جلسه‌ای که با حضور استاندار، رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش استان داشتیم آقای حیدری قول داد که از محل ارزش افزوده، تجهیزاتی به ما داده شود که تاکنون عملی نشده است و امیدواریم هر چه زودتر این امر محقق شود.

طیبی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که این رشته را از طریق صداوسیما و رسانه‌ها، بیشتر مطرح کنیم تا جوانان نسبت به ورزش زورخانه ای بیشتر آشنا شوند. بعضی مواقع احساس می‌شود که جوانان ما هیچ اطلاعی از ورزش زورخانه‌ای ندارند به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما مطرح کردن این ورزش در جامعه است.

وی تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه ها را از دیگر برنامه های این هیات عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با همکاری این ۲ ارگان مهم نوجوانان و جوانان استان را به گود زورخانه‌ها بیاوریم همچنین با همکاری شهرداری برنامه‌های مختلفی برای عموم مردم در پارک‌ها برگزار کنیم.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با بیان اینکه باید فرهنگ این ورزش را از طریق نهادهای مردمی در بین خانواده ها ترویج دهیم گفت: طی سال‌های اخیر استقبال جوانان از این رشته نسبت به گذشته بهتر شده و تلاش می‌کنیم این رشته را بیش از گذشته ترویج دهیم.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و داوران را از دیگر برنامه های هیات برشمرد وگفت: بی‌شک راه پیشرفت هر رشته‌ای توجه به بحث آموزش است و توجه به این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد. هفته آینده یک دوره مربیگری در قم برگزار می شود که قرار است تعدادی از ورزشکارانمان را به این دوره اعزام کنیم.

طیبی گفت: در حال حاضر برخی از نقاط استان فاقد زورخانه بوده اما شهرستان‌های دزفول، شوشتر، مسجدسلیمان، اهواز، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و ماهشهر دارای زورخانه فعال هستند. شهرستان‌های رامهرمز و ایذه فعالیت خود را آغاز کردند و امیدواریم در آینده عملکرد خوبی داشته باشند.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با بیان اینکه رسانه ملی نقش پررنگی در توسعه این رشته دارد گفت: هر چقدر این رشته از طریق رسانه ملی بیشتر نشان داده شود، میل و علاقه‌ به این رشته نزد جوانان استان بیشتر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.