ابراهیم عبدی پور روز شنبه در گفتوگو با خبرنگاران، افزود: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تک جنسیتی در سال ۱۳۸۶ در شهر مقدس قم ایجاد شده و اولین دانشگاه تک جنسیتی بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها سه کارکرد مهم از جمله تولید علم، تولید انسان متخصص و تولید انسان فرهیخته اجتماعی را به عهده دارند که دانشگاه های تک جنسیتی درحوزه کارکرد سوم می‌توانند موفق تر باشند.

وی ادامه داد: تربیت بانوان در حوزه آموزش علمی، تقویت مبانی علوم و نهادینه کردن ارزش های متعالی دینی و اخلاقی در قالب برنامه‌های تربیتی در دانشگاه‌های تک جنسیتی بستر برای ورود به جامعه و ایفای نقش سازنده بانوان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه بانوان در تربیت نسلها و توسعه کشور گفت: در حوزه بانوان باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و همچنین تعلیم و تربیت بانوان در سطوح مختلف آموزشی صورت گیرد.

عبدی‌پور اظهار داشت: در صورتی که این دانشگاه بتواند نقش مهم خود که همان تربیت زنان بر اساس الگوهای دینی را به درستی انجام دهد، شاهد رشد معنوی و دینی جامعه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم افزود: بعد تربیتی دانشگاه حضرت معصومه(س) به دلیل تک جنسیتی بودن بسیار پررنگ تر از سایر دانشگاه‌هاست و در این زمینه می‌تواند موفق تر عمل کند.

عبدی پور، ادامه داد: این دانشگاه دارای ۹ رشته کارشناسی در حوزه علوم انسانی و همچنین ۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است ضمن اینکه در این دانشگاه یک هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۱ هیات علمی تمام وقت و ۱۰۰ هیات علمی مدعو در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، افزود: رشته‌های عملیاتی این دانشگاه درحال تدوین است و در افق سال ۱۴۰۰، تعداد رشته های کارشناسی این دانشگاه به ۲۵ و رشته های کارشناسی ارشد به ۲۰ رشته افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با اشاره به ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها گفت: رشته‌های مورد نیاز بانوان، جامعه زنان و خانواده، ظرفیت اشتغال پذیری و همچنین رشتههای تقویت کننده نهاد خانواده سه رویکرد این دانشگاه درتعریف رشته‌های جدید است.

عبدی پور، با بیان اینکه کارکرد دانشگاه تک جنسیتی کارکردی متمایز از دانشگاه های تفکیک جنسی است ، گفت: در برنامه ریزی این دانشگاه رسیدن به ۷۰ درصد مدیریت و اعضای هیات علمی به بانوان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.