فرشته فهمیده در نشست هم اندیشی معاونین ، کارشناسان مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش البرز که روز سه شنبه در کانون استانی فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت است که باید برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه رسالت حوزه پرورشی و فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب سنگین است، یادآورشد: لازم است برنامه امسال معاونت پرورشی و فرهنگی در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین تدوین و اجرایی شود.

وی بیان داشت: مربیان در مدارس که ارتباط مستمر با دانش آموزان دارند رسالت خطیری درخصوص تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد برنامه های سند تحول بنیادین نیز به مسائل تربیتی بر می گردد به گونه ای که از ۶ ساحت این سند مهم ، ۵ ساحت آن در حوزه تربیتی و فقط یک ساحت آن علمی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: ۱۲۰ برنامه سند تحول بنیادین زیر مجموعه برنامه معاونت پرورشی است که ۲۰ سیاست راهبردی آن در بخش این معاونت است که اهمیت بالایی دارد.

فهمیده اضافه کرد: در سند تحول بنیادین سه اولویت که شامل ترویج و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و عترت ، ایجاد روحیه نشاط و امید و توسعه مهارت های ارتباطی و بین فردی در بین دانش آموزان می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های شاخص حوزه پرورشی و فرهنگی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در مدارس البرز نیاز به همدلی و خرد جمعی دارد، افزود: دانش آموزان استان امسال سال تحصیلی خود را با اقامه نماز شکر شروع کردند.

این مسوول ادامه داد: توانمند سازی نیروی انسانی، اجرای برنامه های مناسبتی ، ملی ، انقلابی، مذهبی و شادی آفرین وامید بخش در طول سال تحصیلی و نگاه ویژه به  انتخابات شورا های دانش آموزی ، سفر معنوی راهیان نور، یوم الله ۱۳ آبان، هفته بسیج، دهه مبارکه فجر، آزاد سازی خرمشهر، سالگرد ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)  جشنواره های فرهنگی هنری ، پرسش مهر ریاست جمهوری ، مسابقات قرآن عترت و نماز و دهه ولایت از جمله برنامه های اولویت دار این معاونت درمدارس را تشکیل می دهد.

فهمیده به کسب مقام اول حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان البرز در کشور در بخش ساماندهی نیروی انسانی پرداخت و گفت: ضرورت دارد برنامه های ملی و استانی درمدارس دانش آمور محور باشد.

در این نشست شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود در عملیاتی کردن برنامه های ملی و استانی با رویکرد دانش آموز محوری و تربیتی پرداختند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.