سند تحول بنیادین یک اقدام بزرگ و مهم در وزارت آموزش و پرورش است  که مهمترین هدف آن هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه است.

به گزارش ایرنا، مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز شنبه در آیین رونمایی از این کتاب اظهارداشت: این کتاب در ۵۱۹ صفحه به چاپ رسیده  و مشتمل بر برنامه های اجرایی واحد های مختلف آموزش و پرورش در این ناحیه است.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نه یک شعار، بلکه نقشه راه برای آموزش و پرورش است و مسیر حرکت جمهوری اسلامی را برای رسیدن به ترازی که شایسته نظام مقدس می باشد را ترسیم کرده است.

وی یادآورشد: برای رسیدن به آنچه که مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان گام دوم مطرح کردند، شتاب‌بخشی به تحقق آنها از مسیر سند تحول بنیادین است.

شعبانی  تصریح کرد: براساس انعطافی که در سند تحول بنیادین وجود دارد می توان از مسیر این سند، نظام آموزش و پرورش را به سمتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند به عنوان چشم‌اندازی برای گام دوم انقلاب حرکت داد.

وی با بیان اینکه مبانی مفهومی سند تحول بنیادین که زیر بنای تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد، برگرفته از آموزه های دینی و تمدنی است ، اضافه کرد: باید همه ارکان و اجزای حاکمیت که شامل بخش های دولتی و غیر دولتی می شود  با درک صحیح و واقع بینانه از این سند، دست به دست هم  دهند تا تعلیم و تربیت ما سریع تر به افق های ترسیم شده در سند تحول دست یابد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: در اجرای این سند به دنبال این هستیم تا فضا، تجهیزات و منابع ضروری و سخت افزاری آموزش و پرورش را فراهم کنیم و با استقرار نظام مدیریتی کارآمد، به راهکارهای مطلوب در فرایندهای تعلیم و تربیت دست یابیم .

شعبانی گفت: همه تلاش و زندگی ما برای سعادتمندی وعاقبت به خیری نسل آینده است و این بالاترین هدف تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش فقط می تواند بستر این سیر تکوین و تعالی را برای بچه های امروز که بزرگسالان فردا هستند را فراهم کند.

وی عنوان کرد: مهمترین عاملی که در سند تحول به عنوان عامل تحقق ساز مطرح شده نیروی انسانی و معلم است و بدون وجود یک معلم شایسته و با انگیزه مسیر تحقق اهداف سند تحول طی نخواهد شد.

 این  مسئول افزود : برای آشنایی خانواده ها با سند تحول بنیادین، تلاش شده تا آنها اثر سند تحول را در تعلیم و تربیت فرزندان خود مشاهده کنند و برای کاهش آثار آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان ، باید با ایجاد گفتگوی دو طرفه بین خانه و مدرسه زمینه تعامل این دو نهاد فراهم شود تا نقش هر دو نهاد در مسیر تربیت فرزندان مشخص شود.

شعبانی بر همت در اجرای این برنامه در طول سال تحصیلی تاکید کرد و از همکاران خواست همانطور که تاکنون در انجام این کار نهایت تلاش خود را داشته اند، در ادامه و در راستای برنامه های اجرایی سند تحول در سطح منطقه و مدارس همت ورزند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بر اساس شاخص های سند تحول بنیادین برنامه ریزی شده است.

شعبانی از تلاش دبیرخانه برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در اداره کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه قدر دانی کرد.

آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ۵۳ هزار دانش آموز دارد

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.