رحمدل بامری روز جمعه در نشست شورای اداری و آموزش و پرورش قطب جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سالهای اخیر توجه خوبی در زمینه‌های مختلف به چابهار شده و بسیاری از وعده‌ها تحقق یافته است.

وی با اشاره به کلنگزنی دانشگاه فرهنگیان چابهار افزود: ساخت و راه اندازی دانگشاه فرهنگیان منجر به جذب و پرورش نیروی آموزش دیده می‌شود و می‌تواند کمک بزرگی برای آموزش و پرورش جنوب سیستان و بلوچستان باشد.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار دامه داد: سفر مسئولان مختلف به چابهار سبب شده تا این شهرستان در مسیر توسعه قرار گیرد و امیدواریم با تحقق کارهای در دست اجرا بتوانیم موفقیت لازم را بدست آوریم.

وی بر توجه لازم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی، تعیین تکلیف و استخدام نیروهای خرید خدمات، کاهش مشکلات کمبود فضاهای آموزشی و تخصیص امکانات لازم تاکید کرد.

بامری گفت: پروژه‌های خوبی در زمینه فضای آموزشی در حال اجراست که با توجه به نیاز منطقه باید هر چه سریعتر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شوند.

 معاون استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از توجه استاندار سیستان و بلوچستان و سفر مقامات مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش به چابهار خاطرنشان کرد: توجه به مقوله آموزشی به ارتقای شاخص‌ها کمک میکند.

وی خواستار ایجاد اداره کل آموزش و پرورش جنوب سیستان و بلوچستان شد و افزود: با توجه به آمار بالای دانش آموزی ضروریست هر چه سریعتر آموزش و پرورش مستقل در بخش پلان ایجاد شود.

بامری از تلاش خیران، بنیاد برکت و دولت برای ساخت مدارس در چابهار قدردانی کرد و افزود: همه قشرها و مردم و دولت در کنار هم مشکلات حوزه آموزش و پرورش را مرتفع کنند.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها نیز اظهار داشت: چابهار از محروم ترین نقاط آموزشی کشور است بطوریکه قبولیهای آزمون سراسری به خوبی نشان داد که سرانه پایین فضای آموزشی باعث افت شدید تحصیلی شده است.

شه‌بخش گرگیج افزود: عدالت آموزشی باید رعایت و فضاهای آموزشی براساس نیاز هر منطقه ساخته شود تا در یک نقطه استان شاهد سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۱۰ مترمربع و در یک نقطه دیگر از استان این سرانه به کمتر از ۲ متر نباشیم.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.