به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز دوشنبه درنشست قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که در پژوهش سرای ملاصدرا کرج برگزار شد، اظهارداشت: برهمین اساس اکنون قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش سرای ملاصدرای آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج مستقراست.
وی یادآورشد: این قطب در 2 سال گذشته در محورهای ساخت آزمایشگاه تخصصی، آموزش دبیران و دانش آموزان، تولید محتوا و جشنواره ملی عملکرد خوبی داشته است.
قاسمی در ادامه به اهمیت جایگاه علمی سلول های بنیادی پرداخت و افزود: امروزه فناوری سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی با اقبال شدید محققان و دانشمندان جهان به این شاخه از علم و فناوری روبه ‌روشده است.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های سنگین کشورهای پیشرفته در این حوزه، حاکی از نقش مهم و چشمگیر این شاخه از علم و فناوری در کسب سهم مهمی از درمان بیماری ها درآینده نزدیک دارد.
قاسمی عنوان کرد: پیش بینی می شود در دهه آینده کشورهای صاحب فناوری در این حوزه، صاحبان اقتدار در سطح ملی و بین المللی باشند.
وی از تشریح برنامه عملیاتی قطب از جام ملی سلول های بنیادی و مسابقه سه دقیقه فیلم آموزشی به عنوان مهم ترین برنامه های قطب سلول های بنیادی در البرزیاد کرد.
وی ادامه داد: مدیریت هدایت و راهبردی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور به این پژوهش سرا واگذار شد.
وی تاکید کرد: در تاریخ ششم بهمن سال 97 طی ابلاغ معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش سرای ملاصدرای ناحیه چهار کرج مستقر شده است.
قاسمی گفت: امروز پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نشان‌دهنده استعداد بالای رشد کشور در این حوزه است به گونه ای که ایران از لحاظ تولید مقالات رتبه نخست را در بین کشورهای اسلامی دارد.
در این نشست کارشناسان سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی فعال در استان های مختلف به بیان دیدگاه هایشان در زمینه برگزار جشنواره سلول های بنیادی ، برگزاری کارگاه های آموزشی و ... پرداختند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.