به گزارش ایرنا الله بخش کرد روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه ها با انتشار خبر، تصویر، مطلب و فیلم در جامعه تاثیر بسیار زیادی دارند.
وی ادامه داد: رسانه ها با توجه به ارتباطات گسترده ای که با طیف های مختلف مردمی دارند می توانند تاثیری جدی بر نگرش، اعتقاد، افکار و رفتار مردم داشته باشند.
معاون مرکز بهداشت خاش اظهار داشت: ورود پیدا کردن رسانه ها به موضوعات مختلف و آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، طلاق، مشکلات اعصاب و روان و غیره سبب ارتقای شاخص های آگاهی بخشی و رفع بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی می شود.
وی ادامه داد: پدیده خودکشی که ناشی از عوامل مختلف نظیر فقر، بیکاری، تنگی معیشت، معضلات اقتصادی، فرهنگی، دوری از دین، مشکلات اعصاب و روان، گرفتاری های فردی، اجتماعی و غیره است یک نمونه از آسیب های اجتماعی به شمار می رود که در این موضوع تلاش فعالان رسانه ای می تواند شاخص های سلامت در جامعه را ارتقاء ببخشد.
کرد بیان کرد: وجود آمار بالای خودکشی در میان افراد جامعه بویژه نسل جوان نگرانی هایی را برای مسئولان، کارشناسان بهداشتی و امور اجتماعی پدید آورده که لازم است اصحاب رسانه با پوشش دقیق و انعکاس اخبار صحیح از شکل گیری التهابات در جامعه پیشگیری کنند.
وی افزود: ماهانه 17 تا 24 مورد خودکشی ناموفق در این منطقه رخ می دهد که به نسبت دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان درصدی بالاتر را نشان می دهد.
معاون مرکز بهداشت خاش تصریح کرد: خوشحالیم که از ابتدای امسال تاکنون با اجرای برنامه های آگاهی بخشی و مداخله فوری و به هنگام توانسته ایم این آمار را کاهش دهیم.
وی بیان کرد: ارتقای سواد رسانه ای مردم مهمترین و ثمربخش ترین راهکار برای مقابله با آسیب های فضای مجازی است.
کرد افزود: رسانه های جمعی باید به طور پویا برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در رابطه با تاثیر فضای مجازی در رفتارهای مربوط به خودکشی، تلاش کنند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نیز یک برنامه ریزی منسجم در رابطه با بهداشت روان و فضای مجازی داشته باشند تا زندگی ها را نجات دهند.
کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت خاش بیان کرد: هرچه میزان انتشار و تبلیغ در مورد خودکشی بیشتر باشد همبستگی بیشتری بین میزان تبلیغات و بروز خودکشی در دیگران مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین پخش گزارش در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ای تاثیر بیشتری در میزان خودکشی دارد.
کرد اظهار داشت: پرهیز از انعکاس اخبار خودکشی می‌تواند در موضوع پیشگیری از رفتارهای تقلیدگرانه خودکشی موثر عمل کند.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.