مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان کشور روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی پردیس بنت الهدی صدر سنندج، اظهار داشت: معلمی شغلی انسان ساز و پرورش دهند است که هویت ایرانی - اسلامی بر مبنای آن شکل می‌گیرد و نهادینه می‌شود.
حجت الاسلام سید امین الله دادگر با بیان این که تعلیم و تربیت شرط اساسی و اصلی تعالی کشور است، گفت: اگر آموزش و پرورش و تربیت معلم جایگاه درست خود را پیدا کند، کشورمان در گام دوم انقلاب به خوبی و آسانی به پیروزی‌ها و افق های مطلوب خود دست پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: باید با روحیه و عزم و مدیریت جهادی نسبت به استحکام درونی و بیرونی نظام تربیت معلم کشور در دانشگاه فرهنگیان گام های جدی و منسجم برداشته شود و خروجی تربیت معلم باید انقلابی باشد به گونه ای که نظام اسلامی و آموزش و پرورش بتواند به آن تکیه کند. 
وی اساس و محتوای اسلام را انسان سازی ، استقلال ومقاومت عنوان کرد و گفت: این مسائل نکاتی است که دشمنان آن را نشانه گرفته اند و سعی دارند با برنامه ریزی‌های مختلف از طریق دانشجویان به اسلام ضربه بزنند.
حجت الاسلام دادگر محیط دانشگاه را محیط علم و آموزش، معرفت و محیط انسانی و اخلاقی دانست و گفت: باید این محیط سرشار از روابط انسانی و اخلاقی باشد. 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان هم در این مراسم گفت: معلم محور اصلی تعلیم و تربیت است و معلمی موفق خواهد شد که هیچ وقت خود را بی نیاز از یادگیری نداند.
یحیی معروفی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت، عمل به علم و رفتار مطلوب دیگر مولفه‌هایی است که معلمان باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، گفت: پارسال ۲۰۵ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کردستان پذیرش شدند که این تعداد امسال با افزایش بیش از ۲ برابری به ٥۷۰ نفر رسیده که از پذیرش شدگان جدید ۱۷۹ دانشجو دختر و باقی آن‌ها پسر هستند.
وی با اشاره به اشتغال به تحصیل یک هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم در ۲ پردیس فرهنگیان کردستان افزود: با افزایش تعداد پذیرش دانشجو در این دانشگاه، تنوع رشته‌ها هم افزایش داشته و از پنج به ۱۳ رشته رسیده است.
ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، جغرافیا، کودکان استثنایی، تربیت بدنی از جمله رشته‌های جدیدی هستند که معروفی به آن‌ها اشاره کرد و یادآور شد: پیشتر نیز رشته‌های ادبیات عرب ریاضی ادبیات فارسی و آموزش ابتدایی در دانشگاه داشتیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۱ استان به بیش از پنج هزار معلم نیاز دارد، افزود: این در حالی است که تعداد فارغ التحصیلان ما در سال ۵۰۰ نفر است و پذیرش ما متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست.
شعله ظهیری سرپرست پردیس بنت الهدی صدر هم به پذیرش ۱۸۰ دانشجو جدیدالورود در رشته های علوم اجتماعی ، آموزش ریاضی ، تربیت بدنی و علوم تربیتی  اشاره کرد و گفت: با ورود این نو دانشجو معلمان  تعداد دانشجویان این پردیس به ۵۷۰ نفر افزایش یافته است.
۹۹۳۷ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.