مدیرآموزش و پرورش بروجرد در آیین آغاز سالتحصیلی جدید ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: جمعیت دانشآموزی این شهرستان در سالتحصیلی ۹۸- ۹۹ در مقاطع مختلف بیش از ۵۵ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت.

محمد مهرافزون اظهار داشت:  از این تعداد دانش آموز پنج هزار و ۱۸۰ نفر کلاس اولی هستند.

وی افزود: از مجموع جمعیت دانشآموزی این شهرستان هشت هزار و ۸۶۳ تن در روستا و مابقی در  ۱۴۹ باب مدرسه روستایی و ۳۸۹ باب مدرسه شهری در قالب بیش از ۲ هزار کلاس درس فعالیت تحصیلی خود را آغاز کردند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد جمعیت دانشآموزان مقطع ابتدایی را ۲۹ هزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است. 
مهرافزون با تجلیل از جایگاه تعلیم و تربیت و نقش معلمان و دانشآموزان در توسعه و تعالی کشور افزود: یکی از رسالت های مهم و محوری معلمان، مربیان و مدیران در آموزش و پرورش، ایجاد امید و نشاط در بین دانشآموزان و نهادینه کردن روح آزادگی و آزاد اندیشی در بیان واقعیت ها و پیگیری مطالبه های منطقی در جامعه است.
وی یادآور شد: باید در آموزش و پرورش در کنار علم آموزی به تهذیب اخلاقی نیز توجه بیشتری شود چون صرف پرداختن به تعلیم و غفلت از اخلاق نتیجه سوء خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همزمان با اول مهر نیز جشن غنچهها در سطح مراکز پپیش دبستانی شهرستان برگزار شد.

در آیین آغاز سالتحصیلی که به صورت نمادین در دبیرستان حضرت مریم معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان و اولیای دانشآموزان حضور داشتند.

۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.